Kas pjauna BTV? Ekonominė krizė ir/ar prasta produkcija?

pagal | 2010/09/30

Baltijos televizija turi finansinių sunkumų

Dienraštis „Kauno diena“ trečiadienį paskelbė publikaciją „BTV patyrė bado dietą“ apie finansinius sunkumus Baltijos televizijoje, kuri nuo 2004 metų liepos yra koncerno „Achemos grupė“ dalis.

Galime vadinti tik sutapimu, kad būtent tą dieną Lietuvos žurnalistų sąjunga dalyvavo pikete pieš žiniasklaidos ir žurnalistų skurdinimą.

Pasak dienraščio, „pastarosiomis dienomis Baltijos televizijoje (BTV) buvo neramu: senokai algų negaunantys darbuotojai kalbėjo apie streikus, bankrotą ar galbūt ateisiančius naujus savininkus“.

Galbūt kas nors ir galėjo tokia naujiena nusistebėti, tačiau daugelis žiniasklaidoje dirbančių žmonių jau seniai jautė, kad šiam kanalui yra labai sunku. Visomis prasmėmis. Panašu, kad dėl finansinių sunkumų prisidėjo ir televizijos transliuojamos laidos bei filmai, kurie labai panašūs į beskonį ar prasto skonio produktą. Pigūs B kategorijos filmai ir „keistos“ originalios laidos negali būti jauku nei žiūrovams, nei reklamos užsakovams.

Todėl krizė šią televiziją ėmė kamuoti žymiai anksčiau. Galiu priminti, kad dar šių metų gegužės mėnesį žiniasklaida viešai skelbė štai tokią UAB „Baltijos TV“ vadovo Romualdo Mirono poziciją:

„Visiškai nevyniodamas į vatą sakau – padėtis yra bloga. Televizijos dempinguoja reklamos įkainius, o mokesčiai išaugo, veiklos sąnaudos nemažėja“.

Kaip žinia, UAB „Baltijos TV“ 2009 metais patyrė 5 mln. litų nuostolį, o dar krizės išvakarėse ir pradžioje 2008 metais jos pelnas siekė 0,5 mln. litų.

Visgi panašu, kad šios televizijos šiemet negelbėjo net paslėpta reklama. Bendrovės vadovas ne kartą buvo baustas už paslėptos reklamos transliavimą. Pavyzdžiui birželį Radijo ir televizijos komisija bendrovės „Baltijos TV“ vadovui Romui Mironui skyrė 3 tūkst. litų baudą už paslėptos reklamos transliavimą laidoje „Kainos kodas“, rodytoje šių metų balandžio 11 dieną. Tokia bauda buvo skirta atsižvelgus į tai, kad šiais metais už analogišką pažeidimą R.Mironas jau buvo baustas.

Tačiau daugelį BTV darbuotojų turėtų neraminti ne ši diena, o kanalo ateitis. Jei tikėtume BTV savireklamos vadovo Laimio Benio skelbtomis mintimis „Kauno dienoje“, tai kanalo ateitis išlieka ir miglota, ir dar net niūresnė nei šiandien:

„Gandai apie BTV mirtį yra gerokai perdėti. Kiek žinau, kažkokius sprendimus savininkai daro jau nuo pirmadienio. Tačiau kalbama apie finansinę pagalbą – mūsų niekas nesiruošia nei parduoti, nei pirkti, nei uždaryti. Taigi esminių naujienų ar pokyčių programoje tikrai nebus. Jei vis dėlto jų būtų, garsiai pranešime“.

Mane tikrai neramintų faktas, kad „esminių naujienų ir pokyčių programoje tikrai nebus“. Tai reiškia tik viena – nebus ir proveržio, nebus ir vilties, kad kažkas gerės. Gali būti, kad „Achemos grupės“ šiomis dienomis paskelbtas sprendimas dar kartą ištiesti pagalbos ranką didinant kanalo BTV įstatinį kapitalą 1,3 mln. litų tėra tik laikinas problemas sprendimas.

Todėl man įdomu tik viena – ar šis kanalas, jo vadovai ir kūrybiniai darbuotojai dar turi kokių nors ambicijų ir noro dirbti kūrybiškai ir įdomiai? Jei taip, tai jie turi šansą ir juo reikia naudotis nedelsiant. Jei to nenorės, tai lieka tik laiko klausimas, kada jie patys atsibos žiūrovui ir kanalui ar kanalas jiems visiems atsibos. Nesinori kalbėti apie bankrotą.

manau, kad verta paskaityti šios situacijos vertinimą ir komentare, kurį publikavo uagadugu.lt.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *