"Respublika" vėl skelbia karą. Šį kartą – labiausiai nepriklausomai žiniasklaidai

„Respublikos“ žurnalistė Olava Strikulienė, šiandien dalinasi savo įžvalgomis apie menamą karą straipsnyje-komentare „Slaptasis karas prieš Lietuvą„. Šį kartą visuomenei siunčiama žinia apie vos ne naują Kryžiaus karą prieš Lietuvą, kuriame dalyvaujantys „priešai“ – užsienio kapitalo valdomos žiniasklaidos priemonės

Man akivaizdu, kad tokio stiliaus rašinys – dar vienas V. Tomkaus valdomos medijų grupės atsakas į viešai pasklidusias Wikileaks žinias apie galimai neskaidrią kai kurių lietuviškų žiniasklaidos priemonių grupių veiklą. Taikinyje buvo ir „Respublikos leidinių grupė“. Mano galva, straipsnio pati pradžia yra daugiau nei spekuliatyvi, bet galite ją paskaityti:

„Lietuviško kapitalo valdoma Lietuvos žiniasklaida patyrė netikėtą užsieniečių konkurentų ataką. Norvegijos kompanijai „Schibsted ASA“ priklausančiame dienraštyje „15 min.“ išspausdintas rašinys, kuriame remiamasi „WikiLeaks“ duomenų bazėje rasta JAV ambasados Vilniuje ataskaita. Formuojama nuomonė, kad ši ataskaita neva atskleidžia lietuviško kapitalo žiniasklaidos korupcinius ryšius.“

Sunku ką nors daugiau ir komentuoti, bet tituliniame „Respublikos“ puslapyje atsidūrė kolegos Monika Garbačiauskaitė, Artūras Račas, Rolandas Barysas, Tomas Balžekas. Visi jie vadovuja įtakingoms ir bene kokybiškiausioms Lietuvos žiniasklaidos rinkoje priemonėms DELFI, „15 minučių“, BNS, „Verslo žinios“. Kolegų vadovaujamoms medijoms bandoma priekaištauti neva dėl neteisingų vertybių propagavimo:

„Gal užsieniečiai, skverbdamiesi į Lietuvos žiniasklaidos rinką, tikrai ketina išmokyti lietuvius kokių ypatingų vakarietiškų vertybių? Teisingos orientacijos? Tarkime, lietuviškai leisdami žurnalą „Cosmopolitan“? Tokių iliuzijų turėti neverta. „

Mano pasiūlymas „Respublikos leiidnių grupei“ labai paprastas – savas vertybes galėtų skaidriau deklaruoti ir pati „Respublika“ bei bulvarinis leidinys „Vakaro žinios“, kuris priklauso tai pačiai medijų grupei. Jų propaguojamos Olialia pupytės man irgi nelabai panašios į nacionalines vertybes.

P.S. Atsiprašau, bet man ši publikacija panaši į šizofreniją. Viena vertus, bijoma užsienio kapitalo, kita vertus, ta pati „Respublikos“ kompanija gražiai bendradarbiauja su Švedijos SEB banku platindami ir reklamuodami „Laisvalaikio“ kortelę. Šita grupė pati platina nemokamai savo leidinį „Laisvalaikis’, o „15 minučių“ kaltina, kad šie dempinguoja, nes yra platinami nemokamai. Tačiau apie tai Olava Strikulienė nerašo. Gal dar parašys?

18 komentarų

  1. lietuvys

    Apie Respublikos ir Lryto gazietu ir ju priklausiniu korupcinius bajerius zino kiekvienas dirbantis kokioj nors itakingesnej sferoj ir susidures su PR… ir su „saziningaisiais“ zurnaliugom… Uzmuskit, bet labiau tikiu Norvegu valdomu schibstedu kur zmones raso ta kas yra o ne apie ta kas daugiau sumoka… daznai ir aukciono budu… Sekmes schibstedui 🙂

    Atsakyti
  2. D.RadzevičiusD.Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    wikileaks nera 100 procentu patikimas saltinis. Visgi ju skelbiami duomenys, pasitelku kitus duomenis, leidzia labai rimtai vertinti situacija

    Atsakyti
  3. vinc

    wikileks pazyma ir pati organizacija kelia taip pat nemazai itarimu ir klausimu… Bet kai respublika padaro tokius ejimus, kazkaip abejones ima sklaidytis… Apie dorove respublikos leidiniu grupeje ir apie jos produkta olialia netycia buvau uztikes super straipsni:

    Koncerte šeimai šviesiaplaukių trijulė parodė viską, ką turi (FOTO) (332)
    „Labas vakaras“, – taip 16 valandą į sceną išėjusi pasisveikino Oksana Pikul šeimos dienai skirtame koncerte „Mes galim“, vykusiame Vilniaus mokytojų namų kiemelyje.. Šviesiaplaukių trijulė, ne itin dažnai koncertuojanti dieną vykstančiuose šeimai skirtuose renginiuose, atrodė taip, kaip atrodo naktinių klubų scenose – vilkėjo savo ilgas itin atviras baltas satino sukneles, tik juostomis dengiančias jų padailintas krūtis.. Koncerte „Mes galim“, kuris še

    vien situo pasirodymu tos mergaites bent 10 vaiku sugadino jaunyste o kartu ir visa gyvenima. Nematau labai didelio skirtumo tarp exhibicionisto parke ir olialia koncerte seimai.

    Atsakyti
  4. Jurga

    As tik nesuvokiu, kodel zmones dirba toje leidiniu grupeje? Suprasciau, kad dirbtu menesi, pusme metu, metus – tol, kol susirastu kita darba. Bet jie dirba ir dirba ir dirba…

    Atsakyti
  5. siaip

    Esu dirbęs ir Respublikoje ir Lietuvos ryte. Respublika su Vakaro žiniomis, mano manymu, apskritai neverta žiniasklaidos vardo. Pavadinimas turėtų būti Olialia mergaitės. Jau nekalbu, kad dauguma ten sėdinčių yra įbauginti kasdien neaiškiai besikaitaliojančių savininko nuotaikų. Atsimenu, kai kolegos šnabždėdavosi, kažin kokia šiandien nuotaika, nes gali būt blogai… Ir taip kasdien.

    Į Lietuvos rytą irgi grįžti nenorėčiau. Vien prisiminus purto. Tačiau tema ne apie jį.

    Atsakyti
  6. Dainius RadzeviciusDainius Radzevicius

    rene, kartais tik lygindamas gali pamatyti, kas yra geresnis. Bet ir tuo atveju nera absoliuto

    Atsakyti
  7. rene

    Delfi ir 15min man panasu i pop. O apei zurnalistu sugebejimus sukurti straipsniui padoru pavadinima is vis patyliu.

    Atsakyti
  8. rene

    Delfi kokybiskas? Man panasu, kad tai Lryto antrininkas ir tiek.

    Atsakyti
  9. Jurga

    Jau daugiau nei pusmeti nesu Lietuvoje, esu atitolusi nuo ziniasklaidos, mat joje iki siol dirbau. Nepaisant to, nuolatos domiuosi tuo, kas vyksta LT, o taip pat paskaitineju Dainiaus ir Arturo Raco tinklapius. Gal anksciau, virdama ziniasklaidos katile, ne visa matydavau ir pastebedavau, bet atitolus nuo jos ir zvelgiant tarsi i kaimyno langa, pastebi daug keistu, nesuvokiamu, negarbingu dalyku, manipuliavimo, ect. Kai islipi is to katilo, is karto ima atrodyti, kad jame buvo ne taip blogai, juk zurnalistu gyvenimas isties dinamiskas ir idomus. Bet kiek veliau, jausmams ir pojuciams issigrynininus, galvoji, ar tikrai benoretum atgal? Jau keli menesiai kamuoja kol kas dar tik nuojata, tik mintys, kad grizusi i LT dirbti ten, kur dirbau, nebenoreciau. O jei noreciau grizti atgal i ziniasklaida, tai visu pirma mano priritetai ir butu, kad ziniasklaidos priemone valdytu uzsienio imone. Tai, bent jau pagal dabartinius pavyzdzius Lietuvoje, yra kokybes zenklas. Aciu Dievui ir Likimui – grizusi galesiu rinktis, kur dirbti, kam rasyti, ka rasyti. Reikejo labai nedaug – issokti is to vaziuojancio traukinio. Issokti visada sunku, juk soki i nezinia 🙂 Bet paskui atsiranda ir kitos kryptys: juk traukinys rieda tik siaurais begiais, o issokus staiga pamatai kitas galimybes, kitus kelius.

    Atsakyti
  10. Dainius RadzeviciusDainius Radzevicius

    simai, skirtumas delfi ir resp yra toks, kas rrsp rssti racionalaus grudo gali tik Kauzono ar kitu intelektualu retuose komentaruose. Visa kita… Net iki horoskopu toli

    Atsakyti
  11. Simas

    O gal iš tiesų geriau leisti delfiui kliedėti apie ufonautus ir paranormalius reiškinius, nei skaityti Respublikos olialiakišką analitiką? 🙂

    Atsakyti
  12. sigitas

    kažkaip tų Lietuvos (?) priešų saraše neradau TV3 vadės? Gal žinote kodėl? Gal kad vadovauja kazachai?

    Atsakyti
  13. Rimas Bružas

    Štai radau pirminį minėto straipsnio pavadinimą – „Norvegas Karlas Boras už Lietuvos gerą vardą pasiryžęs kovoti iki galo“. Tik ne apie Lietuvą ten visai, bet gal kažkas save su kažkuo liguistai tapatina. Turint omenyje beveik mesianistinį, Tomkaus sau pačiam prisiskirtą vaidmenį, kaip antai tame pačiame numeryje cituojamame jo laiške WikiLeaks, kuriame kalbama apie žalą „mano šaliai“…, kvepia klinika. Bet, gerai sakai, sluoksniuojasi.

    Atsakyti
  14. Dainius RadzeviciusDainius Radzevicius

    Rimai, tavo komentaras dar labai pataike i viena vieta. I ta susidvejinima arba ne liga

    Atsakyti
  15. dainius radzeviciusdainius radzevicius

    Rimai, o as kazkaip gal jauciu palengvejima- sluoksniuojasi ta lt medija. Vadinasi vis labiau dides takoskyra ir jausime, kas yra kad. Kita vertus, pacios straipsnio autores nuosirdziai gaila – arba ji visai pabludo, arba nuosirdziai itikejo tuo, ka raso. Bet kuriuo atveju jos gaila. O kazkada buvo kaip ir nieko

    Atsakyti
  16. Rimas Bružas

    Labai „neprastas“ buvo, berods, antradienio „Respublikos“ (atsitiktinai patekusi į rankas kaip traukinio „Klaipėda – Vilnius“ „priedas“) pirmojo puslapio straipsnis ir antraštė. Pažodžiui nepacituosiu, bet esmė tokia, jog už Lietuvos garbę kovos norvegas. Beja, dabar atsivertęs šio leidinio internetinį puslapį, idant patikslinčiau antraštę, radau kitą formuluotę „Respublikos garbę“… O straipsnio autoriaus (J.Girdvainis) klausimyną, manau, būtų galima laikyti chrestomatiniu/vadovėliniu pavyzdžiu kaip neturėtų dirbti žurnalistai. Nuoširdžiai apmaudu.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *