Kada užsidarys nors vienas reputaciją praradęs lietuviškas laikraštis?

pagal | 2011/07/08

Delfi.lt praneša, kad Didžiąją Britaniją krečia skandalas dėl populiaraus sekmadieninio bulvarinio laikraščio „News of the World“, kuris neteisėtai klausėsi mobiliųjų telefonų pokalbių. Ilgus metus leistas laikraštis uždaromas, praneša CNN.

Norintys paskaityti plačiau apie skandalą gali tai padaryti štai čia.

Na o man didelį įspūdį paliko leidėjo sprendimas uždaryti 2,5 mln. tiražu leidžiamą leidinį tik (net) dėl to, kad praradęs reputaciją toks leidinys negali būti leidžiamas.

Įdomu, kada Lietuvoje taip pasielgs bent vienas leidėjas, kuris seniai prarado reputaciją ir tai rodo įvairūs faktai ir tyrimai? Tokius leidėjus mes žinome labai gerai, bet ar jiems tai yra svarbu?

Štai vienas senas, bet labai rimtas pavyzdys, kuris susijęs su „nešvaria“ nušalinto prezidento Rolando Pakso rinkimine kampanija prieš daugelį metų. Tada toks bulvarinis leidinys „Vakaro žinios“ akivaizdžiai laužė įstatymą išleisdamas specialų tiražą su R. Pakso reklama. Dienraštis „Kauno diena“ dar 2003 metais rašė:

„<...>Sausio 3 dieną apie VB rašė dienraščiai “Lietuvos rytas” (“Gandų apie banką skleidėjų ieško ir teisėsauga”), “Respublika” (“Vilniaus bankas ieško gandų skleidėjų”), “Verslo žinios”.

“Vakaro žiniose”, pirmame puslapyje, puikavosi antraštė “Velniai griebia “Vilniaus banką”, o trečiame puslapyje straipsnis jau vadinamas “Kas, po velnių, darosi tame “Vilniaus banke”?” Kaip ir kitur, buvo rašoma, jog žmonės atsiima indėlius, įmonės uždaro sąskaitas. Tačiau yra vienas esminis skirtumas. Straipsnyje cituojamas kandidatas į Prezidentus Rolandas Paksas.

Jis sako: “Garantuoju, kad man tapus valstybės vadovu bus sukurta griežtesnė bankų priežiūros sistema. Manau, kad Lietuvos žmonių indėliai komerciniuose bankuose turėtų būti apdrausti visu šimtu procentų”. Šios frazės labiausiai ir užkliuvo Valdui Adamkui ir jo šalininkams, pareiškusiems, kad R.Paksas nešvariu metodu bando pritraukti daugiau rinkėjų. <...>

Sausio 3 dienos “Vakaro žinių” numeris išėjo net 350 tūkstančių egzempliorių tiražu. Seimo komisija, tirianti grėsmes nacionaliniam saugumui, teigia nustačiusi, jog šis numeris buvo išleistas R.Pakso rinkimų štabo lėšomis. “Vakaro žinios” dar sausio 6 dieną pranešė, kad laikraštyje buvo užsakyti keli reklaminiai puslapiai. Teigiama, kad už papildomą tiražą sumokėti 105 tūkstančiai litų. Manoma, kad specialiai šiame numeryje atsirado straipsnis apie nusenusius ir neveiklius valstybių vadovus.“

Ir kas iš to? Leidėjas ne tik ne uždarė leidinio, bet ir net neatsiprašė savo skaitytojų. Apie kokią nors reputaciją jau net nekalbu.

10 komentarų

  1. D.RadzevičiusD.Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    rene, straipsnius galim arasti bibliotekoje. kiek užtrunką, bet… Patikima. Kita vertus, čia bėda susijusi su kitu dalyku – teisėsauga rimtai niekada neužsiėmė tokaiis tyrimasi ir nepritaikė jokiso rimtos atsakomybės. tai lemia, kad atsakomybė už žodį daliai žmonių suvokiama labai paprastai – kalbu, ką noriu.

    Atsakyti
  2. Avatarrene

    o kaip yra is tikro? Ar cia Paksas kaltas ar laikrastis? Jis privalo patikrinti ar reklaminis sukis atitinka tikrove? Ar neteiseta ta veikla, kad uz reklama laikrastis imtu pinigus? Juk pries kiekvienus rinkimus visuose laikrasciuose buna maziau ar daugiau tu reklaminiu tekstu. Kitas dalykas jei sio laikrascio zurnalistas pats rinko straipsni ir prikure „smeizto“. Tada tikrai jiems turetu buti geda. Net nerandu to straipsnio. Gal zinot kur dar butu galima ji aptikti?

    Atsakyti
  3. Avatarrene

    o nepagalvojai, kad Lrytas tada galimai galejo buti nupirktas banko, „smeiztui“ paneigti. Kas turi isigije Lryto akcijas? Tas pats su Respublika galejo buti.

    Atsakyti
  4. Avatarrene

    na ir kas vercia tiketi ziniasklaida? Visada skaitai tarp eiluciu. Manau dauguma taip daro, ar ne?

    Atsakyti
  5. D.RadzevičiusD.Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    sigitai, šito rikrai nežinau. Nes tikras… Bet dėl atvejo su Rolandu Paksu esu tikras 100 proc.

    Atsakyti
  6. Avatarsigitas

    Dainiau , ar tikrai esi įsitikinęs, kad LietRytis, Verslažinės ir kitos medios spaudė VB be piniginio intereso, grynai gindami (?) viešą (??) interesą (???) 😉

    Atsakyti
  7. D.RadzevičiusD.Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    sigitai, dėl Vb pritariu. Bet šį kartą rašiau ne apie problemą su VB, o apie juodą PR rinkimuose. Man tai žymiai aktualiau. Žinoma, dėl VB reikėjo visųkitų sorry taip pat. Bet Vakaro žinios dirbo kitaip – jie ne tik VB spaudė, bet dar ir politinei reklamai išnaudojo. Ir pajamų gavo daug.

    Atsakyti
  8. Avatarsigitas

    Dainiau, abie VB sausio 3 melavo LieTrytis , Verslažinės ir kiti dienraščiai. Bet užsipultos buvo tik Vakaržinės, nes ten buvo cituojamas Paxas. Kaip tau tai? O jei reikėtų uždaryti neetiškus dienraščius ar TV , tai ką skaitytumėm ir žiūrėtumėm? Tikiuosi supratai apie ką aš?

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *