Atsiprašau lietuvių ir lenkų už idiotus, kurie skatina nesantaiką

Kurier Wilenski reklamuoja ir vengia atsakomybės už pono Tomaszho kuriamą turinį. Yra ko vengti

Matydamas, kas vyksta viešoje erdvėje tema „Lietuva >=< Lenkija", noriu viešai atsiprašyti už tuos idiotus lietuvius ar Lietuvos politikus ir tuos Lenkijos ar lenkus politikus, kurie vedami savo merkantilinių tikslų ir siekių kiršina dvi kaimynines valstybes ir tautas.

Šį kartą, kaip Lietuvos žurnalistas noriu atsiprašyti už Lietuvos žurnalistus ir leidėjus (jei tokiais juos galima vadinti), kurie akivaizdžiai tyčiojasi iš mūsų valstybės, tačiau tai daro lenkų kalba. Tokiu būdu jie kompromituoja ir žurnalistiką, ir lenkus, ir Lietuvą. Turiu omenyje leidinį „Kurier Wilenski” ir jų labai reklamuojamą tinklaraštį „Blog Tomasza”. Įdomi detalė – šio blogo dešiniajame kampe kažkodėl rašoma, kad laikraštis „Kurier Wilenski” neprisiima atsakomybės už blogo turinį 🙂 Jei tai pono Tomaszo blogas, tai jam nereikia to rašyti, nes jis nesusietas su laikraščiu. O jei jau pats laikraštis tai nori matyti bloge, tai reiškia jo tiesiogines sąsajas ir net tiesioginį dalyvavimą blogo turinio kūrime. Todėl tegul apsisprendžia KW ir Tomaszas, kaip ten kuris už kurį (ne)atsako. Akivaizdu tik viena – kažkas bijo atsakomybės.

O bijoti yra ko. Štai įdedu tik vieną iliustraciją, kurią atsidarius pateksite į tekstus tame bloge. Jei kas nemokate lenkų kalbos, paprašykite draugų – gal padės. Bet šifruotę žodžio DEBIL suprastų net ir d…as, o Lietuvos prilyginimą Afrikai ir užuominas supras net ir vaikas.

Kas yra DEBIL? Aiškinti nereikia

O toliau skaitykite kitus tekstus. Kad ir šį – „Ziemia narodowości litewskiej”. Pagal jį, lietuviams neapykantą lenkų tautai įskiepijo dar Daukantas ir Basanavičius.

Jei kas skaitys visą tekstą iš karto atsiprašau tų, kurie yra Lietuvos ar Lenkijos šalių patriotai, kurie yra abiejų šalių istorijos ir gerų santykių gerbėjai. Atsiprašau ir kiekvieno padoraus lenko ar lietuvio, nes kai kurie tekstiniai idiotizmai tautybės neturi.

21 komentaras

  1. Marius

    Atsimenu kai kaimynas su žmona susipyko ir žmona jo girto į namus neįleidžia, o jis ant visos laiptinės rėkia, kad jos tėvas buvo KGB agentas, svolačius, blogas žmogus t.t.
    Na prie ko čia žmonos tėvas, lenkai, rusai, žydai, sovietmetis ir t.t?

    Atsakyti
  2. arvydas damijonaitis

    INFORMACIJA: Sovietinės okupacijos laikotarpiu „durnynai” buvo naudojami protingų,protingesnių už Mariuką,piliečių įkalinimui.Ši informacija,matau,naudinga ir gerb.Dainiui..

    Atsakyti
  3. Dainius Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    Mielas Arvydai, o kaip galima neleisti tyčiotis? Manau, kad reikia mažiau į kitus žiūrėti. Svarbiau savigarba pačiam pasirūpinti. Todėl Mariaus pozicija man labiau suprantama.

    Atsakyti
  4. Marius

    Manau, kad pscihas su bambaliu degaus skyščio yra mažiau pavojingas visuomenei, negu visi tie tautų kiršintojai, kurie remiasi tuo kas buvo prieš 100m.
    O visokie politikieriai, kurių politiekiriavimo pamatas kaltinti kitas tautas, jiems reiktų atidaryti atskirą durnyną ir visus į vieną palatą.

    Atsakyti
  5. Arvydas Damijionaitis

    OKUPACIJOS PADARINIAI LIETUVAI. 1.Prieš lenkų okupaciją Rytų Lietuvoje pagal 1913 metų gyventojų surašymą gyventojų lenkų buvo vos 2-3 procentai. Prieš rusų sovietinę okupaciją Lietuvoje buvo vos 0,5 proc. rusų. LENKŲ IR RUSŲ TAUTINĖS GRUPĖS ATSIRADO OKUPACIJOS METU PRIVERSTINĖS ASIMILIACIJOS ( forsed assimilation) BŪDU. Prievartinė asimiliacija okupacijos metu yra lietuvių tautos genocido forma.
    2. J.Pilsudskis – niekingas lenkų politikas, atidavė vokiečiams lenkų pajūrio teritorijas (Dancigo koridorius) mainais už Rytų Lietuvos okupaciją. Vokiečių agentas.
    3. Okupantų rusų ir lenkų “tautinės mažumos”, Rusija – 150 milijonų, Lenkija – 40 milijonų, Lietuva – 3 milijonai gyventojų.

    SVARBU: Negalima leisti tyčiotis iš Lietuvos pilietybės. Faktiškus Lenkijos piliečius ,t.y. asmenis su lenkiškom vėliavom ,gėdingai žygiavusius Gedimino prospektu, būtina suregistruoti ir atimti Lietuvos pilietybę. Piktybiškas svetimos valstybės Lenkijos vėliavos demonstravimas viešoje erdvėje yra LIETUVOS PILIETYBĖS ATSISAKYMO AKTAS. Panieka Lietuvai..

    Atsakyti
  6. Apstulbinta įžūlumo

    Ponas Dainiau, siūlau nediskutuoti pavardžių ir toponimų kilmės klausimu su kolegomis žurnalistais, nes tai ne Jūsų kompetencijoje. Palikite tai tam, kas tai daro moksliškiau:
    http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/zzinkevicius-ar-vtomasevskis-teisus-lietuvos-lenkai-kalbos-istorijos-poziuriu.d?id=44412311
    Vietoj to, nors retkarčiais objektyvumo dėlei pasiskaitinėkite rp.pl, juolab, kad Jums nereikia vertėjo. Tik nenustebkite archyve radęs Kurier Wilienski nuorodą su prašymu pasirašyti prieš lietuvių kalbos mokymą Lietuvoje. Tada ir paklausinėkite p.Rajmund, kuris toks auka ir toks skriaudžiamas Lietuvoje, ar jis mano, kad tie parašai, kuriais mojuojama dabar (berods 60tūks.), aiškinant kad tai vietinių valia, tikrai TEISĖTI?
    Pono Rajmund paaiškinimas apie straipsnelio girdi nekaltus juokelius, tai akivaizdus norėjimas patvirtinti Jus esant tuo aukščiau paminėtuoju epitetu. Gi pats matote, kad niekšybę darydamas vistiek dar reikalauja pasiaiškinti ir dėl to ir dėl kito vietoje atsiprašymo. Na, ko galima tikėtis iš žmonių, kurie nežino nei savo kilmės, nei savo šalies istorijos… Tegul jie būna, kuo jaučiasi esą, tik tegul nekelia NEPAGRĮSTŲ REIKALAVIMŲ ir nesinaudoja negarbingomis priemonėmis.

    Atsakyti
  7. D.Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    Pasipiktines, manau, kad kiekvienas gali tuo pasinaudoti ir išsiversti tekstus:-) Aš vertimą žinau, todėl man tokio vertimo nereikia. Tačiau šiuo atveju tokie tekstai ir kelia negerų minčių.

    Atsakyti
  8. Rajmund Klonowski

    Hm, mačiau tik pirmą Tavo komentaro sakinį.

    Atsiribojimą nuo blogo turinio (kuris, beje, yra kiekviename bloge) patalpinau ne dėl nesantaikos kurstymo ar dar ko nors, o dėl to, kad Tomasz dażnai rašo apie politiką, ypać Lenkijos politiką, religiją arba interneto komentarų kultūrą ir taip toliau. Ir ne visuomet su juo sutinku, nes ne kiekvienas privalo sutikti. Ir šis atsiribojimas yra tam, kad niekas nepradėtų šaukti, kad, pavyzdžiui, „Kurier Wileński” rašo nepagarbius tekstu apie Lenkijos karalius. Ne, Tomasz rašo, ir tai jo reikalas, ir būtent dėl to tas atsiribojimas yra. Kaip jau sakiau — nestebina alfa.lt žurnalisto reakcija, net tik subjektyvi, bet ir suplakanti faktus ir nesąmones į vieną ne itin kvapnią krūvą — bet manau, kad būtent tokios reakcijos kursto nesantaiką.

    O į tekstą „Ziemia narodowości litewskiej” tikriausiai neįsiskaitei, nes autorius būtent ir sako, kad nežinia, kada prasidėjo lietuvių antipolonizmas, ir tik pastebi, kad Daukanto ir Basanavičiaus laikais jis jau buvo. Kad šis reiškinys nebuvo tik vienetinis, o žymiai platesnis, galima sužinoti kad ir iš Czesławo Miłoszo „Isos slėnio”, kuriame „Geležiniai vilkai” norėjo pjauti šlėktas, arba iš antrojo pasaulinio karo istorijos. O ir šiandien tai nėra vien gaujelės senukų iš „Vilnijos” draugijos kliedesiai — tą gali byloti ir komentarų gausa bei turinys po kiekvienu su lenkais susijusiu straipsniu lietuviškuose portaluose. Ir manau, kad kalbėjimas apie tokius reiškinius, jų nagrinėjimas turi prasmę — nes tik taip galima iš jų išsivaduoti.

    Atsakyti
  9. D.Radzevičius Įrašo autorius(-ė)

    Rajmund, ačiū už pastabas. Mano reakcija – subjektyvi. To ir neneigiu. Bandyisu tomis temomis ne tik domėtis, bet ir viešai pateikti kai kuria smintis. Mnao intencijos labai paprastos – turime skatinti toleranciją ir bandyti tai kartu.

    Atsakyti
  10. Rajmund Klonowski

    Tokiu atveju galiu sutikti, nors vistiek Tavo reakcija į tikrai nekaltą parodiją man atrodo labiau nei neadekvati. Jei mes reaguotume į viską analogiškai, tai jau seniai Lietuvoje būtų pilietinis karas — pretekstą nesunku būtų surasti, pradedant nuo BNS agentūros pranešimų su baigiamuoju sakiniu „Lietuvoje gyvena apie 200 tūkst. lenkais save laikančių žmonių” (rimtai, WTF? Nejau sunku parašyti tiesiog „lenkų”?), per ištisinį vadinimą „tuteišiais” ar „Kurier Wileński” parodiją viename vyriškame žurnale (pripažįstų, mūsų reakciją į tai irgi nebuvo adekvati), ir „Dviračio šou” „juokais” apie lenkus baigiant.

    O šiaip būtų malonu perkaityti Tavo nuomonę ir kitomis namo paliestomis temomis.

    Atsakyti
  11. Dainius Radzevičius

    Rajmund, kaip tik tai ir turiu omenyje – 20 metų, bet su tam tirkom pertraukom. Buvo ir gerų periodų. Man labai skaudu, kad šiemet ir LŽS kartu su Lenkų institutu pasklebė Česlovo Milošo premiją, kur tikimės sulaukti adrbų apie abiejų tautų bendravimą ir bendradarbiavimą. Deja, kol kas tuos darbus užgožia politikavimas ten, kur jo nereikėtų.

    Kita vertus, jei pats rašai, kad įdėjai nuorodą apie Jūsų KW atskyrimą nuo blogo T, tuomet pats turbūt supranti, kad yra niuansų, jog dalis šio blogo turinio – gali kurstyti nesantaiką. Štai ir mano komentaras – galima vadinti jį kaip reakciją subjektyvią labai, bet aš turiu ne vieną raugą lenką ir man žiauriai sakuda, kai išgristu iš lietuvių ar lenkų kaltinimus kažkoaksiia politiniais niuansais ir visai nepamatuotai siejant su tautybe. Štai, kad ir lenkų ar leituvių įvairios teisės abiejose šalyse.

    Negaliu sutikti, kad Daukanto, Basanavičiaus ar kito asmens, kuris svarbus Lietuvai, kalbos apie kitataučius yra labai aktualios. Jei jas dar sieisme su tuo, kad būtent nuo šių žmonių neva prasidėjo antipolonizmas Lietuvoje, tai apskritai kažkokia nesąonė gaunasi. Tas pats, kaip aš parašyčiau, kad lenaki lietuvių nemėgstas nuo Jogailos apimo karaliumi laikų. Juk buvo bent vienas kitas, kuris nemėgo? Bet ar tai turi prasmę? Manau, kad tikrai ne.

    Atsakyti
  12. Rajmund Klonowski

    Pastaruoju metu? Jei „pastaruoju metu” vadini paskutinį dvidešimtmetį, galiu sutikti. Dar „Sąjūdžio” laikais kai kurie jo veikėjai labai priešiškai buvo nusiteikę prieš lenkus. Buvo ir reikalavimų mokyklas uždaryti, ir lenkišką spaudą, ir taip toliau. Vėliau buvo Draučių tragedija, kurią lietuviška spauda pristatė kaip tautinės neapykantos motyvuotas skerdynes, nors tam niekada nebuvo jokio pagrindo — ir lygiai taip pat pristato dabar. Ir nei vienas žurnalistas nepasakė „Kolegos, stop. Kur gi mūsų etika?”.

    Pernai gegužę „Kurier Wileński” organizavo kasmetines MIDAS (Europos tautinių ir etninių mažumų dienraščių asociacijos) kasmetinį suvažiavimą Vilniuje. Renginys truko tris dienas, išsiuntėme kvietimus praktiškai visoms svarbesnėms lietuviškoms sklaidos priemonėms, prieš patį suvažiavimą buvo surengta spaudos konferencija BNS spaudos centre. Visada vykstant MIDAS suvažiavimams, būna apstu žurnalistų iš vietos tautinės daugumos spaudos, valdžios atstovų. Kiek žurnalistų atvyko šįkart? Nei vieno — MIDAS vadovybė buvo nusivilusi, švelniai tariant. Bet žinoma, tas nesutrukdė vėliau Anatolijui Lapinskui, buvusiam gal penkiolika minučių atidarymo iškilmėse, parašyti, kad lenkai eilinį kartą juodina Lietuvą.

    Sakai, jei lietuviai lygiai taip pat komentuotų Lenkijos spaudos pranešimus, tai… man atrodo, kad skaitome skirtingą lietuvišką spaudą. O kadangi tai aš įdėjau informaciją apie tai, jog redakcija už blogų turinį neatsako, galiu visiškai nuoširdžiai ir atvirai pasakyti — tai nieko nerodo išskyrus tą, jog redakcija už blogų turinį neatsako. Ir ši informacija buvo patalpinta būtent tam, kad niekas nesikabinėtų, kad čia „Kurier Wileński” rašo tą ar aną — nors matau, kad norint, galima tą ignoruoti ar suprasti visiškai priešingai.

    Žinoma, istoriniai veikalai ar šaltiniai gali būti nesanatikos židinys. Bet reikia apie tokius dalykus diskutuoti. Lenkijoje tas vyksta — diskusija apie Jedwabne neapsiėjo be neapykantos, bet galiausiai išvalė nuotaikas ir žmonės gali be emocijų kalbėtis apie faktus. O Lietuvoje apie Panerius sąmoningai nutylima, o Aleksandrą Lileikį dauguma pažįsta kaip didvyrį, kurį žydų pakurstyti amerikiečiai deportavo į Lietuvą.

    Apskrito stalo idėją palaikau. Abejoju, ar kas nors nuo to pasikeis, bet bandyti reikia.

    Atsakyti
  13. Dainius Radzevičius

    Mielas Rajmund, labai ačiū už laišką. Atidžiia jį perskaičiau. Pabandysiu atsakyti ir paaiškinti.
    Šis komentars gimė tik dėl to, kad pastaruoju metu vis labaiu matomi tokie lietuviai ir lenkai (žurnalistai, politkai ir kitokie veikėjai), kurie savo kalbomis idiotiškai kurtso nesantaiką. Todėl rašiau apie tai. Žinoma, vienas pavyzdys mane kiek sukrėtė. Gal techniškai blogo ir KW sąsajos kaip nors ten susdėliotos, bet kad reklamuojamas blogas ir tai matosi nuotraukoje – tai faktas. Akivaizdu ir tai, kad bandymas būtinai priminti, kad serveryja kabanti blogo info nesusijusi su KW šį tą rodo. Ar ne? DEBIL vertimą pasidariau tinkamai 🙂 Ir sutinku, ka galima šaipytis. Bet jei lietuviia tai darytų su tokiu pat įnirtingumu rašydamai apie Lenkijoje skelbiamus pranešimus, artėtume prie karo padėties. Kam to reikia? Manau, kad net 10 metų ar 100 metų senumo simboliai, karikatūros, Daukanto kalbos gali ūti nesantaikos židinys, jei jį sąmoningai kurstai. manau, kad to nereikia daryti. Todėl bandysiu sioūlyti dar gegužės mėnesį surengti apskriutą stalą Lietubos ir Lenkijos žurnalistams ,ur pabandytume pasižiūrėti, ką me sadrome ne taip, o ką darome gerai, bet to nesimato.
    dar kartą ačiū už komentarą.

    Atsakyti
  14. Rajmund Klonowski

    Dainiau — mane, ištikimą Tavo skaitytoją, šįkart smarkiai nuvylei. Galiu suprasti alfa.lt portalo žurnalisto, kurio pavardės gailestingai neminėsiu, tokią reakciją — nes nesitikiu gilesnių minčių iš žmogaus, straipsnius vadinančio, pavyzdžiui, „Heil Hitler!”. Bet tu? Et tu, Dainius?

    Pradžiai turiu šį bei tą paaiškinti, nors maniau, kad tas yra akivaizdu. Blogas yra patalpintas „Kurier Wileński” serveryje, ką tikriausiai nesunku suprasti iš jo adreso — blog.kurierwilenski.lt/samsel/. Ir tik dėl to kiekviename bloge yra informacija, kad redakcija už jo turinį neatsako, ir kad blogų autorių mintys nebūtinai atspindi redakcijos požiūrius. Kaip iš to galima išvesti, jog redakcija dalyvauja blogo turinio kūrime, neįsivaizduoju.

    Jei moki lenkų kalbą (o jei ne — pakeisk vertėją kuo nors kompetetingu), tikriausiai perskaitei, kad DEBIL reiškia „geri arba beviltiški lietuviški pranešimai”, ir tikriausiai supratai, kad „DEBIL” ciklas yra tiesiog lietuviškos spaudos pranešimų apie lenkus vienašališkumo išjuokimas. Beje, tiesiogiai Lietuvos su Afrika niekas bloge nelygino (nors palyginimų tikrai galima būtų rasti, ir visai nehumoristinių), o ši iliustracija internete egzituoja jak kokį dešimtmetį. Nejau sakai, kad Pipedijai galima tokį paveiksliuką talpinti ir tas yra tvarkoje, bet piktiniesi tuo, kad ją į blogą įsidėjo kažkoks lenkas?

    O dėl Daukanto ir Basanavičiaus tikrai nėra ko piktintis — rašė jie tokius, o kartais ir mažiau malonius dalykus.

    Ir dar — turėjai pastebėti, kad blogo reklama yra mokama. Tad ne „Kurier Wileński” jį reklamuoja, o autorius jį reklamuoja „Kurier Wileński” tinklapyje. Žurnalistinio objektyvumo vardan vertėtų ir tokį dalyką pastebėti.

    Atsakyti
  15. Dainius Radzevičius

    Audra, šiuo atveju ir mane, galima sakyti, tekstai pralinksmino 🙂 Nesu toks lietuvis, kuris bijo humoro 🙂
    Tiesa, kiek aš suprantu, tie tekstai nėra vien humoristiniai ir leidinys juos eklamuoja kiek kitokiame kontekste. Štai čia ir yra problemėlė. Juolab, kad tai lietuviškas leidinys. Ta prasme, leidžiamas Lietuvoje.

    Atsakyti
  16. audra

    Dėl Lietuvos – Afrikos, tai gana senas juokas. http://www.cha.lt/idomybes/44140-lietuva-ir-afrika.html , http://fishki.lt/tags/Lietuva+Afrika/, http://kauno.diena.lt/naujienos/ivairenybes/ka-bendro-turi-lietuva-ir-afrika-195904, http://www.demotyvacija.lt/zymes/afrika/15/po_15.html

    Dėl tekstų – mane jie pralinksmino.

    Bet sutikčiau, kad jeigu mokyklose ir toliau bus dėstoma etno-nacionalistinė istorijos interpretacija, o įvairių etninių grupių – tiek daugumos, tiek mažumų – Lietuvos politikai norės nacionalizmą išnaudoti kaip rinkėjų mobilizavimo įrankį, tai bus visko.

    Atsakyti
  17. Rimas Bružas

    Mielas Dainiau, kartais reaguoti yra blogiau nei nereaguoti. Šitas atvejis yra būtent toks, nes kaip kitaip vertinti reakcionierius ir demagogus? Netrukus turėsim įrodinėti lietuvių integracijos į lenkišką Vilnių būtinybę.

    Atsakyti

Komentuoti: Marius Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *