Šiuo metu Seime garbūs teisininkai, žurnalistų atstovai, žiniasklaidos savireguliacijos atstovai diskutuoja apie privataus kaltinimo instituto probleminius aspektus bei įžeidimo ir šmeižimo dekriminalizavimo galimybės mūsų šalyje.
Šią diskusiją tiesiogiai transliuoja internete www.lrs.lt. Renginio moderatorius kolega Rytis Juozapavičius dar prieš renginį visiems diskusijos dalyviams išdalino raudonus lapelius, kuriuos buvo galima priklijuoti prie keturių galimų pasiūlymų. Daugiausiai dalyvių „balsų” surinko pasiūlymas dekriminalizuoti šmeižimą ir įžeidimą. Antroje vietoje atsidūrė pasiūlymas „reikia kitų veiksmų”. Penki dalyviai pasiūlė situaciją palikti tokią, kokia ji yra šiuo metu. Tik keturi dalyviai pasakė, kad jie kol kas neturi aiškios nuomonės.
Išsakiau labai aiškią LŽS poziciją, kad šios kategorijos veikos turi būti dekriminalizuojamos Lietuvoje. Ir ne tik todėl, kad tai rekomenduoja Europos Saugumo ir Bendradarbiavimo Organizacija.
Keli argumentai:
1. Privataus kaltinimo bylų dėl šmeižimo nuo 2008 iki 2012 metų padaugėjo daugiau nei dvigubai – nuo 139 iki 287. Bylų dėl įžeidimo per tą patį laiką padaugėjo nuo 150 iki 272. Todėl kyla pagrįstas klausimas, ar tokios baudžiamosios priemonės efektyviai veikia ir sprendžia problemas dėl šmeižto ir įžeidimo?
2. Tiek įžeidimo, tiek ir šmeižto objektai yra žmonių kalbėjimas apie kitus žmones. Kai tai yra nemalonu kitam asmeniui, nes jo vertinimu yra netiesa ir jį žeidžia. Tačiau analogiškas atvejis yra ir su civilinėmis bylomis, kurios saugo asmens garbę ir orumą. Tai jei kalbame apie garbę ir orumą civiliniuose santykiuose, ar būtina kriminalinėmis baudomis ar bausmėmis „ginti” nukentėjusįjį? Juk realiai nuo negražių žodžių nukentėjusiam asmeniniui galima finansiškai kopmensuoti žalą, o tas pats asmuo demokratinėje visuomenėje turi daugybę būdų atsakyti savo žodžiais į tą kitą jam nepalankų žodį.
3. Past baudžiamasis procesas yra didelė bausmė asmeniui, kuris dėl „nukentėjusiojo” skundo ir iškeltos bylos tampa įtariamuoju, kaltinamuoju ir teisiamuoju. Toks asmuo ne tik turi samdytis advokatus ir leisti pinigus, bet ir gaišti daug laiko, riboti savo judėjimo laisvę, kai kuriais atvejais netekti pareigų ir darbo, t.y. ir pajamų. Tačiau jei toks procesas baigiasi šiam asmeniui „palankiai”, t.y. jis yra išteisinamas, tuomet kyla klausiams, kas turi kompensuoti nuostolius? Ir kas užtikrins visuomenei, kuri vien dėl baimės atsidurti teisme su visomis iš to išplaukiančiomis aplinkybėmis, kad konstitucinė teisė laisvai skleisti savo mintis ir žodžius bei kritikuoti valdžią netaps susidorojimo už kritiką objektu?
😉 😆
Aha, keliai nesutampa. Ale Dainius koks savanaudis, pats tai misijose ir misijose, o kai mes sumanėm nors kartą į misiją visi nuvaryti, tai jis liepia kažkokia nusibodusia privataus kaltinimo temą dar šimtą komentarų parašyti 😎
Gerai Qwerty 😉 Su tavim nors ir į pragarą 😀
😆 😆 😆
Regina, aš jau užpildžiau anketas. Ir už tave.Todėl spausk gotta go home (reikia varyt namo) ir paklausom kartu. Ar gerai? 😉
Ant bobos užskrido 😀
Gerai, pasigrokim Bony M, nes tik muzika dar kažkur nuskraidina…Gal į jaunystę, gal į Marsą 😉
P.S. kažin kur dingo Kalnų erelis 😕
Dainius tik ką grįžo iš Marso,o mes dar ten tik „varysim”. Keliai nebesutampa. 😀 Fainai.
smagu 🙂
Dainiau,ta tavo privataus kaltinimo tema jau šimtus komentarų prikomentavom. Paskaityk. Jau nusibodo ji mums, leisk atsipūsti 😎
Taip taip, Dainiau, – mes esam prieš…t.y. už, …t.y. prieš už dekriminilizavimą…Bet mums žemiški reikalai jau nelabai rūpi…Jeigu nori, prisijunk 😆
Chebryte, maisto gaminimas ir marsiečiai yra tikrai įdomu, bet čia komentarai prie temos apie privataus ksltinimo bylas yra… Ne visai į temą 🙂
Qwerty, o iš ko ore valgyt daryt? Ten su tokiu vyru tik badas laukia…Jis pi*tų tik orą arba pasigavęs mane…Tai ir palikuonys būti tikri marsiečiai – tokie didelėm galvom ir išsprogusiom akim…Neduok Dieve…Jeigu skrenda Tikrasis lietuvis – aš atsisakau ❗ Kategoriškai ❗
Regina, gal jis valgyt skaniai gamina, gal tu jį įsimylėtum… Kaip būtų faina: Marse pasklistų daug mažų mentukų, jie būtų tikrieji marsiečiai
Norėjau parašyti CHARAKTERIAIS, bet velnias žino kas išėjo besijuokiant 😆
Qwerty, nu tu tu kartais būni fainas ir nesuvokiamas 😀 Su mūsų visų harakeriais, mes kartu neištvertume net paros 😆 O tu siūlai kelionę dvidešimčiai metų…ir dar mentą Tikrą lietuvį pasiimti kartu 😯 Na, baisiausiam sapne nenorėčiau to susapnuoti 😮
Iki visi neužpyldėm anketos mums yra draudžiama klausyti kai kurių dainų. Net ir tokią senieną, kai Gotta Go Home (noriu namo):
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5ww-pQynEDI
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dfjTZ72OqtU
Dabar klausau dainą One way ticket ir galvoju. Paklausykit ir jūs, gal ką nors sugalvosim kartu… 😛
http://www.youtube.com/watch?v=jr8uDhZotO4
Yra pasiūlymas, Pabandykime sudalyvauti misijoje į Marsą.
Nuoroda į dalyvio paraišką čia:
http://applicants.mars-one.com
Tai misija, kelionė su one way ticket, t.y. Marse reikės ir pasilikti.Būtina dalyvio sąlyga, kad dar būtų likę bent 20 metų gyvenimo (Tikrasis, ar tau dar tiek liko?).
🙄 Regina, ŠS, Mariau, gal varom?
Aš Boba, gal bus pigiau?
Prašyk Šiaip skaitytojos – ji kažkada skelbėsi esanti vertėja. 😆
Mano paslaugos moterims yra brangios. 😀
Buvo tokia tvarka ir tarybmečiu (kur manai bobos bėgdavo skųstis, jei ne į miliciją, o po to į policiją?).
Bet jei tu to nežinojai, tai tai nenuostabu – ilgas plaukas, trumpas protas. 😆
Tu kalbi kažkaip tarmiškai,…Gražu, bet gal išversk 😀
Pasakėle, tu pasakėle, APSAUGOS NUO SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE ĮSTATYMAS priimtas tik pernais metais…O tu čia vėl, kaip KALNŲ ERELIS…Dar kartą skiriu tau nominaciją ir pasigrok Keistuolių teatro Kalnų erelį… 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
Taip, kad, vyriukai, su tom bobom būkit atsargūs: bus kaip tam su Pasvale pacanais (pinigų nebėra, p. ištraukta – Pasvale pacanų darbs 😆 ).
Tokių velnienių pilni pakampiai.
Aik tu pruojom. 😆
Kažkada, dar valdant Landsbergiui, budėjau policijoje naktį.
Apie ketvirtą nakties pasikeitėms su padėjėju (jei ramu, tai galima numigti kelias valandikes), dabar, manau, imsiu forminti pijokus.
Atveda vyruką: žiūriu taip, žiūriu kitaip – na, nepanašus jis man į buvusį pasigėrusį.
Net nesmagu pasidarė.
Aš jo klausiu:
kas nutiko?
Jis: su žmona susipykom, ji parašė pareiškimą.
Sakau: matau pareiškimą, bet dėl ko ginčas?
– Ji labai pradėjo tikėti (į dievą).
Galvoju, landsberginiai laikai, tai ko aš čia kritikuosiu tikėtojus, ir klausiu: o kas papiktino jos elgesyje?
Jis ir sako: ji užsidaro į kambarį su kunigu. 😆
– Viskas aišku. Tu vyras ir aš vyras – turim vienas kitą palaikyti. Žinai ką daryti?
– Žinau, – sako. Gerai, – sakau. – Baudos nedėsim, gali eiti namo.
Tai jis parėjo, tam kunigui … į akinius ir kunigiukas staigiai buvo iš mūsų miesto patrauktas.
Va, taip policija turi dirbti! 😆
Tvarka turi būti! 😀
Lietuvi, internetu iš viso nesinaudoju, nes bijau, kad iškreips mano švarią nuomonę. O šiaip tai dar nė vienas vyras manęs nepametė, kadangi dar nė vienas nesurado. Ar nenorėtum, kad aš tau būčiau vienuolikta? Bet aš šypsausi va taip
Va va – pašnekėjai vyriškai. 😆
Matosi, kad ne pederastas. 😀
Varla,
šokinėtum tu man kaip blynas ant karštų rinkių. 🙂
Matosi, kad neperskaitei internete apie vardą.
Ir mėgsti labai draskytis – va tokios, kaip taisyklė, ir gauna nuo vyrų į marmūzę už liežuvį, o paskui bėga į policiją skųstis. 😆
Prisipažink, kad esi triskart vyrų pamesta su 15 – a vaikų – trys eilės aplink pečių! 😆
Paguosim. 😀
Internete tau joks vyras namo nepastatys. 😆
Qwerty, būk geras, neišvertinėk savo žalią skūrą į mėlyną 😎
O Tikrasis lietuvis, jeigu mokės prisitaikyti, priimsim į kompaniją…Priešingu atveju – užlesim. Bet pradžioj, skiriu jam Keistuollių dainą „Kalnų erelis”…Pasigrokit patys, nes pas Dainių nėra „įrankių”, kad pagročiau…. 😛 😆 😛 😆 😆 😛 😆 😛 😆 😛 😛
Tikrasis, dabar matai su kokiomis bobomis mes su Mariumi priversti gyventi? Toks vyras atsirado, vyrų padaugėjo, o jos vis nepatenkintos, burbuliuoja kažko, gal snukin nori?
O aš siūlau Tikram lietuviui pakeisti savo nicką…Esi toks geidžiamas darbdavių….Tavęs nepasidalina jaunos moterys ar bobos, net nežinau…bet vistiek nepasidalina…Tai gal pasivadink kokiu Narcizu ar Bijūnu…O dabar – Tikras lietuvis…Hm…..Koks nors užsienietis pagalvos, kad visi lietuviai yra pratrydę žulikų gaudytojai 🙄
Beje ,moterys labai nemėgsta vyrų „pliurpikų”. 🙂 Kodėl?Todėl,kad pačios labai daug „pliurpia”. 😀 Taip yra.
Taip sutverta gamtos.Iš vyrų mes tikimės labai daug,gal net per daug.Mums reikia matyti veiksmą,darbus ir rezultatus,kad galėtume žavėtis ir didžiuotis.O „pliurpti” mes pačios mokame,todė tokiais vyrais nesižavime.Jei vyrai „pliurpia”,lai „pliurpia”,po devyniomis kaldromis palindę. 😀
Tikras lietuvi, o neteisybė ir žulikai, kurie Tėvyne parduot baigia, tau džiaugtis gyvenimu netrugdo?
tikras lietuvi,bet rašai apie tai kas buvo.Buvo pražuvo.O dabar ką veiki?.Prisiminimais gyveni?
Padarei tai, ką tuo metu galėjai ar sugebėjai padaryti
ir geriausiai.Taigi nebenuodyk savęs blogomis mintimis,o daryk tai kas tau ŠIUO metu atrodo geriausia,naudingiausia ir tik TAU.Pabūk egoistu.
Nusipelnei. 🙂
„Žulikų negaudai”.
—-
Prisiminiau tokį juoką iš tarybinių laikų.
Mums liepdavo kiekvieną savaitgalį važiuoti į turgus ir gaudyti spekuliantus. Bet nevažiuodavom: kaip kolega sakydavo – tegul prisiveisia, kad tada, kada reikės (dėl štukų), būtų galima pagauti. 😆
Nebijau, bet būnu budrus. 😯 🙄 😆
O tai atitarnavau 25 metus ir kaip caro kareivis išėjau į laivę 😆 , ko jokiu būdu nebeapsimoka prarasti.
O tokių pinkles man norėjo paspęsti gal 10 (pradedant nuo 25 – metės ir 30 – metės, kurioms pasakiau, kad joms reikia susirasti jaunus 😆 ).
Vyrui, bendraujant su moterimis, niekada nevalia prarasti budrumo. 😎
Tikras lietuvi,nebijok tų „bobų”.Na ir kas,kad keletą kartų gavai su kočėlu per kuprą..matyt reikėjo.
Nusipelnei. 😀 „Užknisai”,nes tik pliurpi ir nieko nedarai.Žulikų negaudai. 🙂
Beje,”bobos” yra tokia gėlė,kur žydi tik rudenį,ir nenuodinga ,nekenksminga. 😀
O dėl dviejų grabų,tai dabar labai madinga deginti.Taip pigiau.Taigi galima sutilpti ir į trilitrį stiklainį ir tryse. 😀 Neprisisvaigk čia apie du grabus.Prabanga. 🙂
Kol esi, tol reikia džiaugtis gyvenimu, o ne lenkti nugarą tol, kol suluš.
Tikras lietuvi, tas tai tiesa, dviejuose grabuose niekas nelaidos, bet gyvam irgi duobės nėra. 🙂
Užtenka – kiekvienam savo (kaip buvo užrašyta ant Buhenvaldo vartų).
Dviejuose grabuose vis tiek niekas nelaidos. 😆
tikras lietuvi, geriau eik žulikų gaudyt, nes patį boba kai pagaus, tai teliks tik pagonai spintoj. 🙂
A, va – tiesą sakiau. 😆
Netikusios esat. 😎
Jo, jo tavo tvirčiausias argumentas „nėr bjauriau kaip bobų giminė”…Tuo viską „teisininke” apie save ir pasakei. Todėl diskutuot toliau negalim….Net į šveicorius nesi man tinkamas. Apsigalvojau. Ate
Aš jau išnagrinėjau: tokios tautos kaip žydai nėra ir niekada nebuvo (jehudimu gali būti tik tas, kuris gimė iš motinos judėjos, o visi kiti jehudimais nėra pripažįstami).
Va, kada jie vos ne kasdien kaišioja lietuviams savo holokaustus (kas reikštų visišką išnaikinimą, ko nebuvo), tai ir yra kaip tik blogiečio elgesio pavyzdys.
Izraelitai tą įvykį netgi vadina kitaip – katastrofa, kas atitinka priimtą tarptautinį pavadinimą genocidas.
Kaip tik atvirkščiai – visur kvietė, bet nusprendžiau, kad manęs, kaip sakė vienas bičiulis savo žmonai, vistiek dviejuose grabuose nelaidos. 😆
Todėl užteks.
Tai tik jums, boboms, visada visko mažai – nuvarot į kapus vieną vyrą, paskui jodot kitą, kada tas į kapus, tada užsėdat ant sprando trečiam.
Ne be reikalo žodis ragana yra tik moteriškos giminės ir tik blogietė, o velnias gali būti visoks – kaip ir žmogus.
Vienžo, nėr bjauriau kaip bobų giminė. 😆
Apie žydus niekada iki galo niekas neišnagrinės, nes jie sugeba laikas nuo laiko apie save priminti. Todėl nesupyk, bet šiandien užteks 😛
Tikrasis lietuvi, jeigu darbe tik sėdėjai, tai ko gero „išnešė” tave jei ne kojom į priekį, tai spyriu į užpakalį….Todėl dabar toks piktas ant viso svieto 😆 😆 😆
Jei jau nagrinėji temą, tai negali nieko nutylėti – kitaip tema bus neišnagrinėta.
Beje, rudomanskiai yra priskundę komentatorių tiek antiek.
Tai tavo žinios apie žydus „labai gilios” 😆
Paprašysim Dainiaus atskiros temos, tada gal ir padiskutuosim. Bet perspėju, arba gerai arba nieko 😎
Nesąmones pliurpi – ne visiems yra būtina dirbti.
Kiti jau atidirbo ir nežada darbe sėdėti tol, kol išneš kojomis į priekį.
Neskaityk – nebus naudos vis tiek.
Žinai ką Peškovo senelė pasakė jam apie knygų skaitymą: neskaityk iki galo, bo išdurnėsi. 🙂
Plikbajoriškas požiūris: kad ir subinėlė plika, by tik sau ponas…Pan s terbečkoj
Pagalvok, aš tau siūlau gerą algą…Na aišku, ne šiandien, o kai Ponia būsiu 😉
Žydą – kurį: ar blogietį, ar „žydą”, kuris iš teisybės nepriklauso jokiai tautai, o yra, TIK, iš judėjų?
Tai va – ir tų, ir tų žinau tiek antiek.
Prie pirmųjų – pvz.,yra toks Rudomanskis iš žydiškai tolerantiškų.
Apie antrus.
Netoli manęs yra parduotuvė, kuri priklauso tokiai juočbruvai moteriai. 😆 Tai kartą su ja taip pasikalbėjom: sakau – ko tos žydų organizacijos ieško ko nepametę? Jei nepriklauso, tai nepriklausio.
Tiesa – viena.
O ji apie tiesą: kaip pažiūrėsi. 😆
Nežinau ar ji – žulikė, bet, kad tas jos požiūris yra žydiškas (pagal pirmą prasmę), tai jau tikrai.
Išgraus – lietuvis nori būti pats sau ponas. 🙂
Qwerty, tikrai nesiruošiu su niekuo kovoti, nepergyvenk….Juk tu žinai, kokia aš santūri 🙂
Geriau paskaitysiu tą V.Rudavičiaus straipsnį…Bet iš karto replikuoju – per kuklios tavo svajonės, nes tu svajoji tik apie gerą algą. Bet tarnas visvien lieka tarnu,- ar tu jį pavadinsi liokajum,ar servantu, ar helperiu, ar guvernante, ar…
O aš pasvajosiu būti ponia, galinčia šveicoriumi pasisamdyti Tikrą lietuvį, už algą, kuri būtų didesnė už lietuviško teisininko 😆
Regina, su TL jūs labai panašūs.Jei pradėsite kovoti, tai galo nebus…Tad, jei galite, tai nekovokite 😎
Dabar skaitau gerą V.Rudavičiaus straipsnį LR „Septynios socialinės klasės: atgyvena ar britų realybė?”:
Sertifikuotų liokajų paklausa tokia didelė, kad jų metinė alga dabar svyruoja ties 100 tūkst. svarų (apie 407 tūkst. litų) riba.
Aukštos prabos namų šeimininkas ar šeimininkė irgi kainuoja ne ką pigiau – apie 80 tūkst. svarų (326 tūkst. litų) per metus.
Pridėjus dar gyvenamąjį plotą, kurį šie tarnai gauna už dyką, jų atlygis bent keturiskart peržengia vidutinio brito metinę algą.
„Šie elitą aptarnaujantys asmenys uždirba tiek, kiek geras gydytojas. Bet aš kalbu apie mūsų visuomenėje esančią armiją žmonių, atliekančių visas senąsias tarnų funkcijas, bet negyvenančių pono namuose.
Jiems suteiktas naujas vardas: jie ne tarnai („servants”), o padėjėjai („help”).”
Dabar pradėsiu svajoti apie tai, kad būčiau liokajus, kiek nedaug man reikia… 😐
Gal galit pasakyt, kas čia tas visažinis Tikras lietuvis, nes internetas apie tokį šūdelį nieko nerašo 😕 O dar jeigu, kaip sako pats, iš profesijos esantis teisininkas, tai apsaugok Viešpatie, nuo tokių teisininkų, riktinančių viską iš eilės.
Ar nors vieną žydą pažįsti, gudruti?
Bekraunantys šūdų vežimą kitiems ant galvos,patys labai labai išsišūdina. 😀
O man labai praverstų šūdų vežimas.Daržiuką patręščiau. 🙂
Beje, izraelitų (jehudimų) Lietuvoje nėra ir būti negali: anie gyvena tik Izraelyje – kaip ir lietuviai gyvena TIK Lietuvoje, nes išvykėliai per laiką, kitas, gal, per kartas išlietuvės – suanglės, pvz.
Geras to pavyzdys yra anglų legendinis aktorius Gilgudas, kurio protėviai yra iš Lietuvos, o tolimų giminaičių ir dabar yra Šakių rajone.
Neatsakai – nesugebi?
Padėsiu.
Gal nori padiskutuoti apie žydus? 😆
Šioje srityje galiu tau daug išaiškinimų pateikti.
Nesakau, kad be saiko – su saiku, t.y. be, pvz., keiksmažodžių. 😆
Bet baimė pasakyti tiesą yra, kaip taisyklė, bobiška savybė.
Gal tu – net ne Marius, o Marytė? 😆
tkras lietuvi, šiaip skaitytoja rašė apie saiko jausmą, o tu matai tik dvi kraštutines pozicijas: bobiška tylėt, o vyriška (pagal tave) reikšti savo nuomonę be saiko jausmo.
Yra vėpeliai, kuriems nors šūdų vežimą ant galvos krauk, bet jis nereaguos – tai yra neįgalumo forma.
Visi kiti daugiau ar mažiau reaguos.
Pvz.? 😀
Kokios mano kalbos tave neramina? 😎
Bobiška pozicija – geriau jau patylėkim.
Ir žulikai tegul dar daugiau tarpsta.
Apie vardą skaityk internete.
O tai, kad žmonės neturi lėšų bylynėjimuisi teismuose, yra nepaneigiama.
Patikėk – esu pagal profesiją teisininkas ir žinau ką sakau.
Džiugu, kad Dainiaus tinklapyje atsirado toks žodžio laisvės įsikūnijimas, kaip TL. Tiesa, jis labiau artimas amerikietiškam žodžio laisvės supratimui, kur gali kalbėti beveik viską ką nori. Pas mus gi už tokias kalbas, kaip TL, gali gauti mušti, gali net ir suspardyti kojomis 😎
Regina, neįžeidžių žmonių nėra, bet razumnas laiku susitvarko, o durnius visados pavėluotai.
Gerai, pasitaisau – aš tau ne izraelitė, o kodėl tu tikras lietuvis? Parodyk savo geneologinį medį su visa kilme 😎
O kad „Bylynėtis civiline tvarka maži žmogiukai pinigų niekada neturėjo ir neturės”, – tai labai gerai….Vadinasi tiek ten tos garbės ir orumo, jeigu neturi už ką dantų susidėt 😆 O dar reikia susimokėt 3% nuo ieškinio sumos…
Beje, jeigu tikėti Dainium, tai 1. Privataus kaltinimo bylų dėl šmeižimo nuo 2008 iki 2012 metų padaugėjo daugiau nei dvigubai – nuo 139 iki 287. Bylų dėl įžeidimo per tą patį laiką padaugėjo nuo 150 iki 272.” Tai ką, gal per tą laiką oresni tapom, ar oriau atrodyt norim?
Su tomis „savo” nuomonėmis reikia turėti saiką. nevisur ir nevisada gali išsakyti tą „savo” nuomonę.
Beje pastebėjau,kad kenčia daugiausiai tie, kurie patys be saiko reiškia tą „savo” nuomonę. 😀
O kas žino? 😆
Žinai ką reiškia žodis žydas?
Atėjo iš rusų, kur reiškia blogietį, tokiu pavadinimu tautos nėra, nes izraelitai savęs taip niekada nepavadins (žr. Wiki Šklovskio m. judėjų prašymą Jekaterinai II – ąjai, kad jų nervadintų negražiu žodžiu – žydais)- jie save vadina jehudimais (neasimiliuotaisiais).
Bylynėtis civiline tvarka maži žmogiukai pinigų niekada neturėjo ir neturės.
Todėl visuomenės daugumai – mažiems žmogiukams tiesą pasiekti yra neįmanoma, jei ji bus pasiekiama civiline tvarka.
Bus daugiau netiesos bei nusikalstamumo.
Regina,šis tavo komentaras geriausias ever. Tikras, rytinis komentaras.Praskaidrinai nuotaiką, ačiū 😆
P.S. Esu jau tau sakęs,kad žmogus gyvenime turi būti geras, atlaidus, suprantantis, o kai reikia ir griežtas bei kategoriškas. Svarbu tik gebėti tai daryti adekvačiai. Pasiekti tokį gebėjimą yra procesas, kuris vienam užima 20 metų, o kitam gali ir viso gyvenimo neužtekti.
Beveik tas pats, nors milijonas kaip kam yra žymiai didesnės reikšmės dalykas.
Priklauso nuo piniginės storio (milijonieriui milijonas, gal, nesudarys tokio įspūdžio kaip eiliniam žmogučiui, kuris savo jėgomis to niekada nepasieks.
Jei teisėsauga nepadės suriktinti žuliką).
Atsiprašau -Tikras lietuvis, o ne Naujas lietuvis 😀
Beje, kuo tu tikresnis už mane? Aš irgi ne žydelka 😕
Skirk žodį įkalbėtas, kas bus aiškiai tyčinis dalykas (diskutantas žino, kad sako netiesą ir kaip tai tau įrodo – įkosėja liaudiškai, kad yra taip, o ne kitaip), nuo suklaidintas, kas gali būti klystančiojo perdavimas klaidingos nuomonės kitam, pvz., diskusijos metu.
Tai tvarkoj, tai ir bylinėkis civiline tvarka. Juk kas už patį gali geriau žinoti, ar tu tai vertini kaip šmeižtą ir kiek tau jis žalos padarė? Gi kiekvienas įsivertina savo garbę ir orumą….Vienas prašo milijono, kitam tik vieno lito užtenka. Beje, savo garbės ir orumo vertinimas dar priklauso pirmiausia ir nuo jo įžeidumo laipsnio. Vieni ir už smulkmenas pasiunta, pvz.: toks buvęs žymus politikas, turintis Superkugelio pravardę (bet tas įžeidumas irgi piarinis), kitiems gi gali kuolą ant galvos tašyt – vienodai rodo.
Vat, aš dabar įvertinsiu jūsų įžeidumą:
Dainius. Jis yra net labai neįžeidus. Man jis yra tuo atžvilgiu tobulas. Tai dieviška jo savybė. Jeigu pabandai įžeidinėti tokius žmones, vėliau susigėsti dėl savo elgesio, nes jie neatsako tuo pačiu įžeidinėjimu ir pykčiu.
Marius. Teoriškai jis nepripažįsta įsižeidimo (kažkada yra susapaliojęs, kad negalima įžeisti, jeigu negalima įsižeisti….jau nebeatsimenu, kaip jis ten mandrai suraitė). Bet praktiškai jis įžeidus. Tik manau, kad Marius dar treniruoja save, būti tobulu.
Qwerty. Įžeidus,…ir labai. Tai tikra nelaimė šeimoje gyventi su tokiu žmogum:greitai supyksta, ilgam užsiraukia, savaitėm nekalba…Tai labai bloga savybė, griaunanti gerus santykius.
ŠS. Kaip visada – didelė paslaptis. Gal ir įžeidi, bet ne jos nosiai įsižeidus bylinėtis.
Naujasis lietuvis. Dar per mažai pažįstu, bet panašu, kad įžeidus ir mėgstantis ieškoti teisybės, kurios nepametė. Tokio tipo žmonės pirmieji lekia į teismus ginti savo garbę ir orumą.
Tai tiek Šventos teisybės apie jus 😆
Tai aš jau supratau, manai, jog priteisti kokį meliajoną neturtinės iš veikėjo galima, o į laisvės atėmimo vietą kokiems trims mėnesiams, tai šiukštu. Dabar pasvarstykime kas yra didesnė vertybė: meliajonas ar trys mėnesiai belangės? TL, kaip manai?
Įkalbėti – tai yra kaip tai įrodyti, kad tas ir tas yra tiesa.
Po kiek laiko, pvz., susigaudai, kad, vis tik, paklausei (priėmei kaip tiesą) neteisingos nuomonės.
Neteisinga tavo nuomonė, nes nuolaidžiauja žulikams, per kuriuos Lietuva jau baigia sugriūti.
Dienos topas:”…galiu būt įkalbėtas, bet tyčia apie ką nors netiesos tikrai nesakysiu” (TL) 😆 😆 😆
Nesąmonė – tiesa gali būti tik viena.
Pvz., apie tave pasakys, kad pavogei …
Tai arba pavogei, arba ne.
Už nuomonę niekas ir nereikalauja jokių bausmių – tai visokie „tolerantai”, „žmogaus” teisių bei „žydų” fondai taip tampo komentatorius teisėsaugos pagalba.
Tai, beje, kiek aprimo, nes jiems įrodžiau, kad teisėsauga užsiima neteisėta veikla, prastūminėdama visuomenės daugumai kenkiančias nuomones – minėtų gyvenimo būdo propagandistų kalbeles, už kurių kritiką ir buvo keliamos bylos komentatoriams.
Qwerty, aš užjaučiu kenčiantį nuo nebūtų išsigalvojimų, bet negalima jam suteikti teisės atkimti kitam laisvės. Apie dekriminilizavimą eina kalba, už ar prieš. Aš savo nuomonę išsakiau, tik tiek. 🙂
Nešmeižk 😆 – aš niekada nemeluoju.
Galiu klysti, galiu būtų suklaidintas, įkalbėtas, bet tyčia apie ką nors netiesos tikrai nesakysiu – ne mano stilius.
Pastebėjau, kad tame renginyje vienas pranešėjų yra Visockas iš visai slaptai, kada tai apkalbėjęs Lietuvos didvyrį Č.Jazerską.
Kuriam galui to reikėjo?
Net jei kokie tai kontaktai jo su KGB būtų buvę?
Juk toje santvarkoje visiškai išvengti KGB buvo sunku – viskas priklausė nuo to ar KGB tavimi domisi, ar ne.
Ir atsispirti jiems buvo ne taip lengva.
Galiu pasakyti iš savo patirties.
Dirbau milicijoje KSNG (dabar – ekonominė policijoje), gaudydavome kartais spekuliantus Žagarėje (o tai kartais net per tv parodydavo jų veiklą – taip, kad niekur nedingsi).
Kartą viršininkas man pasakė, kad reikės padėti saugumiečiams.
Saugumietis sako: Upės gatve praeis tada tai vienuolė, einanti pas tremtyje ten gyvenusį Vilniaus arkivyskupą Steponavičių, baltai apsirengus – ją sulaikyk.
Važiuoju – akurat eina apyjaunė tokia moteris. Sustoju, kažko jos paklausiau (dabar jau nuo to momento praėjo gal 30 metų), o ji tik išbalo.
Ir žinai, ji man pasirodė panaši į mano mamą, kuri irgi visada taip į stresą reaguoja. Man dingt mintis: o už ką aš ją, tiesą sakant, turėčiau tampyti (kada pagaudavom spekuliantą, tai viskas buvo aišku: pažeidėjas – surašom protokolą ir į teismą)?
Man pasirodė, kad nėr už ką.
O tiesos dalykams aš visada buvau jautrus – nemėgau savo atžvilgiu netiesos ir jokiu būdu nenorėjau pats likti neteisus.
Numojau ranka ir nuvažiavau.
Saugumiečiai mane skundė viršininkui, o tam pasakiau: dirbkim kiekvienas savo darbą.
Ir ką?
Ir nieko. 😆
Tik įdomiausia, kad tas saugumietis iki šiol ant manęs dantis pakabinęs – dar dirbant policijoje (jis jau irgi ten buvo perėjęs po 1990 – ųjų) vis man bandydavo pakenkti, vis sekdavo, pokalbių klausydavo (pabaigoje dirbau tardytoju).
Ir nei už ką, nei dėl ko, nei kaip.
Vienžo, esmė tokia: jei būsi žmogus, tai bet kokioje santvarkoje juo ir išliksi.
Tikras lietuvi, kiek žmonių tiek tiesų.
Mariau, atkreipk dėmesį, kad nuomonės laisvė nėra beribė, ji, baigiasi ten, kur prasideda šmeižtas. Šmeižto laisvės nėra, nors melo laisvė yra. Esmė tame, kad tavo laisvės (pvz.nuomonės laisvė) pasibaigia ten, kur prasideda kito laisvės ir teisės. Pavyzdžiui kito teisė nebūti šmeižiamam.
Negalima nieko kaltinti dėl nuomonės formavimo, nes pagal konstituciją kiekvienas pilietis turi teisę į savo nuomonę. Bet reikia suvokti, kad besirūpinatys apsaugoti nuo klaidingos ar teisingos, ar bet kokios kitokios nuomonės, siekia prastumti savo nuomonę. Tegul jie tai daro, bet įstatymo, jei žurnalistas, tai etikos kodekso ribose. Niekas nedraudžia prastūminėti savo nuomonę, bet yra įstatymų nustatytos ribos ir tiek. Bet apriboti laisvę žmogui už nuomonės formavimą yra prievarta.
Apie isteriškas būtybes aš kaip apie mirusius: geriau jau nieko. 😆
Ne kategoriška – aš mėgstu diskutuoti iš esmės, o ne taip kaip ne kurie – muilina muilina iki tol kol … numuilina. 😎
Dėl ko ir sakau, kad tokius greitai sustramūžintų teisėtvarka, kuri, įrodžiusi melą, tuojau pat keltų bylą tokiam ambų ieškotojui.
Paprastam žmogui neužtenka lėšų su žulikais grumtis.
Aš turiu omenyje vieną atvejį, apie kurį tau ir pasakojau (pipedijoje) – melas 99,99%.
Tai kas kaltas?
Kas kita ginčai dėl, pvz.:
1. pokario, kur, mano, o dabar jau ir mokslininkų nuomone, dauguma miškinių nebuvo partizanai, nes kovojo ne su okupantais, o puldinėjo lietuvius, dėl ko dauguma miškinių vadinti banditais (per 1944 – 1953m. laiką, nors miške pabuvojo apie 200 000žmonių, net nebandyta vaduoti teritorijos ar tremtin vežamų, o miškiniai nužudė 30 000 lietuvių valstiečių, kai jų pačių žuvo tik 20 000. Kas su kuo kovojo?)?
Jų palikuonims tai nepatinka, bet tiesa yra tokia.
Kas kaltas?
2. dėl dvigubų pilietybių, kur laikausi nuomonės tokios kaip ir Konstitucija – dvigubu piliečiu gali būti tik retais atvejais atskiras asmuo. Pvz., Lietuvos šnipas (nes, jei kas, būtų galima jo gyvybę apsaugoti).
Kam kitiems ta dvigubybė, jei dvigubas, aišku kaip dieną, Lietuvai nedirbs, jai vaikų neaugins, už ją nekovos karo atveju?
Tiesa yra tokia.
Kas kaltas?
3. gėjų, tolerantų, „žmogaus” teisių institutų ir fondų veikla yra ne kas kita kaip biznis, kada, paleidus provokuojančių straipsnių ir gavus kruopų, verkiama, kad juos, būk, kažkas skriaudžia ir po to jie paima didiules lėšas iš ES Lietuvai skiriamų, kurias tiesiog pravalgo.
Tiesa yra tokia.
Kal kaltas?
Ir t.t, ir pan.
Beje, jūs abu labai panašūs 😆
Paistai pati – ne kalėjimuose esmė, o tame, kad nusikaltėlis turi būti BŪTINAI NUBAUSTAS.
Kadangi dabar RETAS IŠ ŠMEIŽIKŲ sulaukia atpildo, tai ir nėra visai tvarkos šioje valstybėje – žulikai daro ką tik nori.
Gal tu kokia nors žulikė, kad juos taip gini? 😎
Tada: rankas aukštyn! 😆
TL, čia turime mūsų Reginą.Prašau susipažinti. Tai jos retorika prieš kokius metus buvo tokia pat kategoriška,bekompromisinė ir ugninga, kaip ir tavo. Dabar ji rašo nuosaikiau, saikingiau 😆
Skirk nuomonę nuo šmeižto, kas yra padaroma tiesiogine tyčia, t.y. šmeižikas žinojo, kad šmeižia ir tai darė tyčia tikslu pakenkti apšmeižtąjam.
Nuomonė, jei klaidinga, ji gali būti susidaryta TIK klaidos įtakoje, kam išaiškėjus suklydusysis būtinai atsiprašo.
Tikras lietuvi, kad žmonės apie tave turi savo nuomonę internete, tai gi tu daug rašai. Kitas reikalas jei tavo nuomonė apie save nesutampa su kitų nuomone apie tave. Kas kaltas?
Visų pirma tikras lietuvis šmeižtais neužsiima.
Tai jį yra apšmeižę (ir net yra grąsinę nužudyti bent 10 – į kartų) internete.
Ir ką?
Ir nieko.
Jei tikras lietuvis negali pakloti dešimčių tūkstančių bylinėjimuisi, tai nusikaltėliai toliau tarpsta.
Ir tarps, kol galiausiai ką nors tikrai nužudys (geriausias pavyzdys violetiniai pūliai) ar išves iš kantrybės ir patiems bus nusuktas sprandas.
Kas būtų dėl to kaltas?
Ogi visi tie, kurie galėjo šituos dalykus suvaldyti, bet nieko nedarė.
Ne be reikalo jaklobinai kada tai pjovė buvusiems dalgiais galvas – matyt, kitų priemonių šituos reikalus sutvarkyti jau nebuvo.
Ir dabar tokie vepezojimai, kad nusikaltėlių nereikia bausti, veda prie to paties.
Visa laime, kad lietuviai yra pripratinti kentėti.
Betgi viskam yra ribos.
Kad nebūtų jūsų šito beprasmiško ginčo, reikia taisyti Baudžiamojo kodekso 154 str. Šmeižimas ir
155 str. Įžeidimas. Pagal šiuos straipsnius turėtų būti keliamos baudžiamosios bylos įprasta tvarka, atliekamas ikiteisminis tyrimas, palaikomas valstybinis kaltinimas, bet tik tuo atveju, jeigu šmeižtas sukėlė itin sunkių pasekmių, t.y. turėjo didelį rezonansą visuomenėje arba apšmeižtasis dėl šmeižto buvo nužudytas ar privestas prie savižudybės. Visa kita turi būti palikta nagrinėti civiline tvarka. Nes ką paisto Qwerty arba Tikras lietuvis, tai atsirastų visa grandinė kaltų, dėl ko užsikištų kalėjimai: kažkas apkalbėjo – žmona pametė arba manęs nusižiūrėtas kavalierius nevedė; kažkas apkalbėjo – į darbą nepriėmė ar išmetė…pasaka be galo.
Garliavos chrestomatinis atvejis, – už šmeižtą, jeigu bus įrodyta, reikės sodinti Venckienę. Bet, kad nebūtų liūdna, šalia patupdyti ir Janutienę, ir Krivicką…Kas kūrė laidas, kas viską platino, kas nuomonę formavo…Kas apstumdė komisarą Kaminską? Perbėgimo į kitą barikadų pusę ir „Atsiprašau“ šiuo atveju jau neužtenka…
Kad asmuo privalo kreiptis, tai teisinga, nes kas kitas geriau gali žinoti kas tiesa, o kas ne, jei ne jis pats.
Tačiau dabartinė tvarka, kada žmogus dėl nusikaltėlio turi leisti savo ir taip menkus išteklius, padaro tiesą nepasiekiamą viisuomenės daugumai.
Ir kas yra kaltas dėl to?
Dainius.
Nes tokio lygio asmenys kaip jis kaip tik ir turi sureaguoti į tokius atvejus.
Tikras lietuvi, esi išmintingas žmogus, tačiau labai kategoriška retorika pas tave kai kuriose vietose 😆
Dažnai kreipiamasi dėl šmeižto į teismą todėl, kad teisybė akis bado. Yra sakoma: teisybės būna skaudi. Tuomet siekiama nubausti, susidoroti su tuo, kuris įskaudino teisybe. Kita priežastis, tai dėl savo įvaizdžio. Formuoji vieną įvaizdį, o kažkas tau kitą pradeda klijuoti. Tuomet su tokiu reikia susidoroti, nubausti, tegu susimoka ir t.t.
Yra internete ant manęs taip prikalbėta (ten ne tik apie mane – dar apie kelias dešimtis garbingų žmonių), bet teisėsauga nieko dėl to nedaro.
Kas tai?
Ne kas kita,kaip pataikavimas žulikams.
Gal būt net ir ne už dyką! 😎
Pats tu neskiri: nuomonė nebus tiesiogine tyčia padarytas šmeižtas.
Ar dabar supratai?
Ir Dainiaus byla nėra tipinė, nes paprastas žmogutis tokioje byloje būtų buvęs sutryptas tikai taip.
Qwerty, kiekvienas turi teisę į savo nuomonę. Todėl nereikia saugoti nei nuo klaidingos, nei teisingos, nei šmeižikiškos, nei melagingos, nei kokios nors kitokios nuomonės. Nuomonė, tai yra kiekvieno piliečio laisvas pasirinkimas. Tie, kurie nori apsaugoti, jų tikslas prastumti savo nuomonę…
Qwerty, ir tavo teiginys: kas ramiai kenčia patyčias ir įžeidimus dažniausia jų būna ir vertas.
1. Yra žmonių, kurie dėl skleidžiamų nebūtų išsigalvojimų apie juos nekenčia. Nėra kančios priežasties.
2. Yra žmonių, kurie dėl skleidžiamų nebūtų išsigalvojimų apie juos nesikreipia į teismą, nes neturi laiko tokiems užsiėmimams yra įdomesnių gyvenime dalykų, o dar kažką siekti įgrūsti į kalėjimą jiems yra prievarta. O užsiimti prievarta jiems neteikia malonumo.
tikras lietuvis neskiria nuomonės nuo šmeižto. Viskas yra išaiškinta antrame teismo sprendime Dainiaus Radzevičiaus, V. Tomkaus byloje.
Qwerty, jeigu dėl nebūtų išsigalvojimų tave išmetė iš darbo ar paliko žmona, nusisuko draugai ir t.t. tai paskleidęs nebūtus išsigalvojimus negali būti atsakingas ir dar jam atimta laisvė už nuomonės suformavimą tavo darbdaviui, žmonai, draugams. Nebent tavo darbdavys yra neveiksnus, žmona nepilnametė, o draugai neturintys savo proto. Kiekvienas pilnametystės sulaukęs žmogus turi savo galvą, protą.
Mariau, viskas priklauso nuo pasekmių. Jei tikro lietuvio paskleisto šmeižto, nesvarbu ar išgalvotų nebūtų faktų, ar iškreiptų jau egzistuojančių faktų, t.y. iškreiptos tiesos būdu,pasekoje niekas tuo nepatikėjo, tai galima tik smagiai pasijuokti. Tokiu atveju pats šmeižikas atsiduria blogoje situacijoje,nes melagių ir šmeižikų niekas negerbia ir nemėgsta.Tačiau jei šmeižtas buvo efektyvus ir dėl to Marius prarado darbą, klientus, draugą ar žmoną, gavo įtarius žvilgsnius ir pan.,dėl to patyrė nepatogumus ir pergyvenimus, tuomet jau Mariaus pasirinkimas atleisti ar ne. Bet tas, kas ramiai kenčian patyčias ir įžeidimus dažniausia jų būna ir vertas.
Tikras lietuvi, jeigu pavyzdžiui tu prikalbėtum ant manęs nebūtų išsigalvojimų, tai pagal tavo supratimą turėčiau kreiptis į teismą, kad tave persekiotų baudžiamoji atsakomybė. Kodėl aš turėčiau gintis nuo nebūtų išsigalvojimų ir dar persekioti išsigalvotoją su siekiu atimti jam laisvę? Negi nėra gyvenime malonesnių, džiugesnių užsiėmimų? Ar tau tikras lietuvi tai būtų malonus užsiėmimas?
Todėl klausti reikia taip:ko siekia tie, kurie susirūpinę kaip apsaugoti kitą nuo ŠMEIŽIKIŠKOS, MELAGINGOS nuomonės?
Atsakymą suradome jau vakar: Kad apsaugoti tai, kas žmogaus yra labiausia branginama-gerus ,nuoširdžius santykius su kitais, kitų palankumą ir pagarbą jam, kadangi šmeižto tikslas yra paskleisti tarp žmonių įtarumą ir nepasitikėjimą.
Maišai KLAIDINGĄ NUOMONĘ su ŠMEIŽIKIŠKAIS TEIGINIAIS, kurie yra padaromi tiesiogine tyčia.
Mariau, aukščiau jau parodžiau kas yra nuomonė ir kas yra šmeižtas. Atidžiai paskaityk dar kartą. Tai tau verta padaryti, nes galiai vis dar melą painioji su KLAIDINGA nuomone. Ypač atkreipk dėmesį į tai, kad melas yra SĄMONINGAS tiesios iškreipimas. Jei žmogus iškreipia tiesą be išankstinių blogų paskatų, apsirikdamas, tai tuomet yra ne melas, o KLAIDA, SUKLYDIMAS. Kadangi melas yra pagrindinė šmeižto sudedamoji, tai šie teiginiai taikomi ir šmeižtui.
Logiška, kad milijonierius įsivertino milijonu.
Galėjo ir šimtu milijonų ir niekas to nebūtų paneigęs.
Sakau – visa laimė, kad Dainius laimingai išsivyniojo, bet jam bus pamoka, kad jei jau ką kaltini, tai turi būti preciziškas.
Kitaip – jei savo teiginių negalėsi įrodyti, tai nebūsi ir teisus.
Nesakau, kad būtinai šmeižikas, kas yra tiesioginė tyčia, bet jo teiginiai jau buvo netoli to – gerai, kad šiaip taip įrodė šaltinius.
Nors teismas galėjo ir nepriimti šaltinių – būtų sakęs taip – jei teigi, tai ir įrodymus pateik, o ne į kitus rodyk.
Paprastam žmogui taip ir būtų pasibaigę.
Nušneki, vaiki,
kiekvienas nusikaltimas, kaip ir geras darbas, beje, turi būti įvertintas.
Elgesio taisyklės tam ir egzistuoja, kad jų dėka visuomenėje būtų palaikoma tvarka.
Ir kada tai šneki, pirmiausia pasimieruok visada ant savęs – ar norėtum būti šmeižiamas?
Ko siekia tie, kurie susirūpinę kaip apsaugoti kitą nuo KLAIDINGOS nuomonės? Prastumti savo proto teisingą supratimą! Bet vardan tiesos, kitų gerovės, šviesesnės ateities , žmonijos ir t.t. Prievarta visados yra nuoširdi. Prievartautojas nemato, kad jis yra prievartautojas, todėl jo ketinimai visados LOGIŠKAI PAGRĮSTI ir nuoširdūs. Panašiai kaip toj Lietuvių liaudies patarlėj: gerais ketinimais (norais) pragaras grįstas.
Regina, kur aš nusikliedėjau.Nurodyk konkrečiai.Įdomu
Nu gražiau už ŠS, tai niekas neparašo….
😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
Bet šiokia tokia (tokia švelni) prievarta iš vyriškos pusės, tai man kartais labai patinka, o ŠS su vasikais į krūmus slepiasi 🙄
Mariau,tu taip gražiai,parašei ir labai iš vyriškos paozicijos.Pagalvojau,kad mums moterims su vaikais,belieka laukti,kada susitikis tik „razumni” vyrai. 🙂 Čia „palačiaja” prasme.O jeigu „siauriau”,tai belieka moterims ir vaikams mokytis fizinių pratimų ,kad apsiginti nuo stipresnių fiziškai arba lankyti psichologijos kursus,šiai prievartai išgyvent. 🙂
Mariau, tavo teiginys, „kad už šmeižtą reikia sodinti išmąsto agresyvios prievartos šalininkai”,- yra netiesa. Tas yra išmąstyta Baudžiamąjame kodekse: Tas, kas šmeižė asmenį, neva šis padarė sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, arba per visuomenės informavimo priemonę ar spaudinyje, baudžiamas bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki 2 metų (LR BK 154 str. 2 d.).
Tačiau, už šiame straipsnyje numatytas veikas asmuo atsako tik tuo atveju, kai yra nukentėjusio asmens skundas ar jo teisėto atstovo pareiškimas, ar prokuroro reikalavimas ( LR BK 154 str. 2 d.).
Tai, įstatymo požiūriu, nusikliedėjot abu su Qwerčiu.
Ginčas yra tik tame, ar reikia šmeižtą dekriminalizuoti. Manau, kad nereikia. Bėda tik ta, kad šiuo straipsniu nelabai tinkamai mes naudojamės.
O kad Lietuvoje kas nors už šmeižtą būtų gavęs kalėjimo, bent aš nesu girdėjusi. Šiuo straipsniu dažniausiai pasinaudojama išsipešti neturtinę (moralinę) žalą ir viešą paneigimą. Pirmoji reali kandidatė gauti laisvės atėmimo bausmę už šmeižtą, yra N.Venckienė (jeigu tik prokurorų rankytės ją pasieks).
Dar pastebėjimas, kad Vokietijoje Strafgesetzbuch už šmeižimą numatyta laisvės atėmimo bausmė iki 5 metų (§ 187 Verleumdung).
Šiaip skaitytoja, pavyzdžiui kai du durni kariauja, prievartą dažnai kenčia taikūs civiliai, moterys, vaikai ir t.t. Yra fizinė prievarta, psichologinė. Skirtumas tik toks, kad “razumnas“ bando ir stengiasi daryti viską, kad susitarti nutraukti prievartą. “ Razumnas“ žino, kad prievarta gimdo tik prievartą.
Mariau,o kas „kažkas” kęs prievartą? Tie „mes”,priėję hierachinio -linijinio proto ribą?
Silpnesnis-stipresnis,turintis mažiau pinigų-turintis daugiau pinigų,turintis įtaką ar neturintis nieko? Taigi „kęsti prievartą” vėl linijinio proto savybė?
Šiaip skaitytoja, kai nejaučiame, kad tai hierarchinio – linijinio proto savybės, tuomet kažkam teks kęsti prievartą. Dažniausiai silpnesniam, turinčiam mažiau pinigų, įtakos ir t.t.
Tada Mariau,”gaunasi” taip,kad susitinka du protai,priėję asmeninę ribą.Prasideda kova.O jeigu pvz.(čia tik pvz. 🙂 ) aš išvadinu tave durniumi,o tau tai”kaip nuo žąsies vanduo” ir tu manęs ,ne tai kad nepaduodi į teismą,o dar netgi atsiprašai,kad gal ne taip parašei,ar ne taip supratai? Arba galimas ir atvirkštinis variantas ir aš nepykstu ir atsiprašau tavęs(na trumpai supykčiau) 🙂
Tada sveikas pyktis ir sveikas pavydas puiku.Bet kai nejaučiame, kad tai hierachinio linijinio proto, priėjusio ribą, savybės?
Tuo ir pabaikim šioje dalyje.
Qwerty, jeigu tave apgavo telefoninis sukčius, tai turi teisę kreiptis į policiją. Bet jeigu tu kreipsies į policiją su pareiškimu, kad šioje diskusijoje atėjo kažkoks Mykolas, kuris suformavo tau kitokią nuomonę, kuri sukėlė tau įtarumą ir nepasitikėjimą Dainiumi, Regina, Šiaip skaitytoja, Tikru lietuviu ir t.t. tai kaip tu manai kur tau reikia kreiptis? Ir ar reikia Mykolą sodinti į kalėjimą?
Šiaip skaitytoja klausi: Bet koks turi žmogus būti, kad prisigalvotų ar išsigalvotų, primeluotų, šmeižtų kitą žmogų? Pavydus. Iš pavydo yra sąmoningai šmeižiami konkurentai.
Pavydas yra linijinio – hierarchinio proto savybė. Todėl, jeigu protas nepriėjo asmeninės ribos, tuomet pavydas gali būti sveikas, sveika konkurencija. O jeigu protas priėjo asmeninę ribą, tuomet pavydas tampa nesveikas. Šmeižtas, tai nesveikas pavydas.
Mariau, kartais aš būnu toks naivus, kad mane lengvai gali apgauti net telefoninis sukčius. O tu dar klausi kas..kas..
Qwerty, kas gali skleisti įtarumą ir nepasitikėjimą tarp tavęs, manęs, Dainiaus, Reginos, Šiaip skaitytojos, jeigu mes kiekvienas turime savo galvas ir teisę į savo nuomonę? Ar tu Qwerty esi nepilnametis, o gal neveiksnus, gal neturi savo galvos, proto?
Mariau man patiko tavo klausimas ” koks turi būti žmogus, kad už nebūtus išsigalvojimus trokštu kitam atimti laisvę?” Bet koks turi žmogu būti,kad prisigalvotų ar išsigalvotų, primeluotų,šmeižtų kitą žmogų?
Manau,kad abu labu tokie pat.Pilni pykčio,agresijos,prievartos,pavydo arba tik tokiu būdu nori užsidirbti pinigų,nes kitaip nesugeba ar nemoka. 🙂
Mariau, atsakingas ir vykti į laisvės atėmimo vietą, o teisingiau gauti kriminalinę bausmę turėtų tas, kuris kuris sąmoningai pasirinko laisvę skleisti nepagrįstą įtarumą ir nepasitikėjimą tarp tavęs, Dainiaus, Reginos ir kitų LR piliečių.
Klausimas yra toks:koks turi būti žmogus, kad už laisvę skleisti nebūtus išsigalvojimus apie kitus trokštu atimti laisvę sau? Dviejų laisvių prieštaravimas)
Qwerty, kas yra atsakingas (ir dar turėtų sėsti į kalėjimą) už tavo įtarumą ir nepasitikėjimą? O už mano, Dainiaus, Reginos, Jono, Prano , bet kokio kito Lietuvos Respublikos piliečio sulaukusio pilnametystės?
Mariau, tai jau seniai yra truputį pažinta. Na, bent jau dalyje dėl laisvių.
Žemiau tu klausi, koks turi būti žmogus, kad už nebūtus išsigalvojimus trokštų kitam atimti laisvę?
Susitarkime apie kokias laisves kalbame. Šiuo aspektu aktualios yra dvi laisvės: apsisprendimo laisvė ir fizinė laisvė, tiksliau laisvės atėmimas, kaip baudžiamioji sankcija, bausmė.
Pirmiausia yra apsisprendimo laisvė. Nors ši laisvė (kaip ir laisvė apskritai) visuomet yra situacijos apribota, tačiau žmogus nėra pilnai determinuotas aplinkybių ir gali pats pasirinkti iš daugelio galimybių. Tokiu būdu jis gali pasirinkti gėrį, atlaidumą, atjautą, supratimą, bet yra laisvas pasirinkti ir, tarkime, šmeižtą, kaip klastos ir melo viršūnę. Pasirinkti pasikėsinimą į tai, kas kito žmogaus yra labiausia branginama- į gerus ,nuoširdžius santykius su kitais, kitų palankumą ir pagarbą jam, kadangi šmeižto tikslas yra paskleisti tarp žmonių įtarumą ir nepasitikėjimą.
Todėl “nebūti išsigalvojimai” yra sąmoningas žmogaus apsisprendimas, pasirinkimas iš daugelio galimybių, t.y. apsisprendimo laisvės realizacija.
Apsisprendimo laisvė determinuoja aukščiau minėtą antrą laisvę, todėl ir tavo klausimas privalo būti adresuojamas, tam, kuris pasinaudojo savo pasirinkimo laisve ir pasirinko šmeižtą.
Qwerty, neapykantos priežastis yra protas reikalaujantis įtikti. Tai ką tu siūlai gaudyti ir bausti?
Aš siūlau užsiimti reikalaujančio įtikti proto pažinimu. Švietimas, pažinimas, o ne prievarta.
Qwerty, koks turi būti žmogus, kad už nebūtus išsigalvojimus trokštu kitam atimti laisvę?
tikras lietuvi, kad už šmeižtą reikia sodinti išmąsto agresyvios prievartos šalininkai. Agresyvios prievartos šalininką pažinsite iš teigiamos nuomonės apie save ir nepakantumo kitokiai nuomonei apie jį. Už kitokią nuomonę apie save jis nori atimti žmogui laisvę.
Už nebūtų faktų ir reiškinių išgalvojimą žymiai baisesnis yra pusės tiesos sakymas. Pusiau melas yra blogiau, pavojingiau už atvirą melą. Deja, turime tokių meistrų daug, pradedant nuo tokio su ožio barzdele ir baigiant kokiu violetiniu pilnaties runkeliu. Šį metodą jie puikiai įsisavinę.
V.Tomkus savo nuomonę apie save įkainavo milijonu. Kas turi kitokią nuomonę privalo sumokėti jam milijoną.
Tikras lietuvi, esame vienodos nuomonės. Tačiau ir Marius yra teisus-neapykanta yra blogis.Neapykantos gaujų, kokių jos plauko bebūtų, atstovus reikia identifikuoti, gaudyti ir bausti.Gal kas žinot kitokį variantą?
Čia žulikai išmąsto, kad už šmeižimą nereikia sodinti – įdomu ką jie pasakytų, jei juos apšmeižtų?
Ir dabar pilna atvejų, kada apšmeižtas žmogus turi, kažkodėl, nusikaltėlį pats riktinti – teikti ieškinį, eiti į teismą (už visa tai apmokėti, tarsi būtų kaltas), tarsi nebūtų valstybės.Todėl tik turtingas gali leisti sau ginti save – ar ne juokinga, kada Lietuva skelbiasi teisine valtybe? Kokia čia teisinė valstybė, jei už tiesą privalai susimokėti?
Jei yra nusikaltimas, tai neturi būti jokių privačių kaltinimo tvarkų – antrankius tokiam ir į turmą.
Mariui.
Dainius, beje, kad ir rėmėsi šaltiniais spaudoje apie Respubliką, bet buvo pernelyg kategoriškas teiginiuose, todėl savo porciją atsiėmė ne be reikalo.
Gerai, kad dar išsisuko.
Kiekvienas teiginys privalo būti pagrįstas.
Jei to nėra ir kaltinama nusikaltimu, tai jau tada nusikaltimas.
Kada prieisim tokią paprastą tvarką, tada šmeižikai baigs savo nusikalstamą veiklą ten, kur ir turi baigti – kalėjime.
Kokia laisvė…Kam čia reikalinga kažkieno laisvė? -Babkės reikalingos, o ne laisvė…Optimaliausia suma – vienas limonas…Susimokėk ir džiaukis pats savo laisve…
Kokie bebūtų išsakyti žodžiai, žmogaus neturi už tai persekioti laisvės atėmimo bausmė. To gali trokšti tik agresyvūs prievartos šalininkai.
Mariau, kreipimasis į teismą dėl garbės ir orumo įžeidimo gali būti vertinamas ir kaip agresija, ir kaip savigyna. Juk jei kažkas apie tave skleidžia netiesą, tai turi teisę gintis. Gali paimti pagalį ir trenkti šmeižikui per galvą, tačiau gali ir kreiptis į teismą. Čia asmeninio pasirinkimo klausimas.
Atkreipk dėmesį į tai, kad nors piktiniesi šmeižimo kriminalizavimu, bet komentare kalbi tik apie nuomonę, kas galimai ir suponuoja kai kurias klaidingas išvadas.
Todėl yra būtina konkrečiai apibrėžti ir susitarti apie ką kalbame.
Taigi, kas gi yra nuomonė, kas yra šmeižimas, o kas yra faktų konstatavimas?
Nuomonė yra kokių nors faktų supratimas, vertinimas, požiūris į faktus ir vertybes, komentarai, pastabos. Bet be nuomonės dar yra: 1) nebūtų, išgalvotų, iškreiptų faktų konstatavimas; 2) tikrų faktų ir duomenų konstatavimas. Pastarąjį atvejį atidėkime į šalį, kadangi už konstatavimą egzistuojančių, galimų realiai patikrinti faktų, net jei jie ir kažką žemina, pažeidžia garbę ar orumą, nėra baudžiama.
Pasilikime du dalykus: nuomonę ir nebūtų, išgalvotų, iškreiptų faktų konstatavimą (šmeižimą). Štai šioje vietoje būtent ir yra svarbu mokėti atriboti informaciją (faktus ir duomenis) nuo nuomonės.
Nuomonė yra subjektyvi, jai netaikomas tiesos kriterijus, tačiau ji turi remtis faktais ir turi būti pateikiama sąmoningai neiškreipiant duomenų.
Va, būtent čia yra labai svarbu suvokti apie ką kalba. Esmė tame, kad šmeižimas būtų tuomet, kuomet, pavyzdžiui, apie Marių kalbėčiau, konstatuočiau tikrovės neatitinkančius (!) dalykus (arba sąmoningai iškreipdamas realius) galinčius Marių paniekinti, pažeminti, pakirsti pasitikėjimą juo. Riba tarp nuomonės laisvės ir nusikaltamos veikos nėra plona.Priešingai-ji labai plati, ryški ir riebi, kadangi nuteisti už šmeižimą nėra taip paprasta, nes yra būtina (!) įrodyti du (!) privalomus (!) dalykus: 1) kad buvo paskleista tikrovės neatitinkanti žinia, kuri žemina kito asmens garbę ir orumą; 2) kad šmeižikas suvokė (!) šios žinios neatitikimą tikrovei bei žeminantį pobūdį ir norėjo taip veikti, siekė paskleisti būtent tokią žinią.
Marius yra protingiausias, išmintingiausias, įžvalgiausias, nenuginčijamiausias…..-iausias, iausias, …ir dar kartą …-iausias…. Osana aukštybėse,…. Marius aleliuja…
Mariuk, paduok mane į teismą, nes neturiu ką veikt savaitgaly 😀
Sufleruoju:
LR Konstitucija 30 straipsnis
Asmuo, kurio konstitucinės teisės ar laisvės pažeidžiamos, turi teisę kreiptis į teismą.
Asmeniui padarytos materialinės ir moralinės žalos atlyginimą nustato įstatymas.
LR CPK
5 straipsnis. Teisė kreiptis į teismą teisminės gynybos
1. Kiekvienas suinteresuotas asmuo turi teisę įstatymų nustatyta tvarka kreiptis į teismą, kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė arba įstatymų saugomas interesas.
2. Atsisakymas teisės kreiptis į teismą negalioja.
Kiekvienas pats apie save turi nuomonę. O kreipimasis į teismą dėl garbės ir orumo įžeidimo yra paprasčiausia agresija . Juk neįmanoma priversti kitų tūrėti tokios pat nuomonės, kokios esi pats apie save. Kiekvienas turi teisę į savo nuomonę, o ne į priverstinę. Prisiminkime Dainiaus nuomonę apie : Tomkaus “Respublika“ pardavė ir išdavė žurnalistiką. Įstatymo skylė puikiai pasitarnavo kaip instrumentas vykdyti prievartai. Ta prievarta tęsėsi metus laiko. Metus laiko Dainių Radzevičių už mūsų kiekvieno teisę į savo, o ne į priverstinę nuomonę persekiojo baudžiamoji atsakomybė. Todėl šitą įstatymo skylę, kuria naudojasi priverstinės nuomonės šalininkai reikia kuo greičiau uždaryti. Gana.
Mariaus, WTF?
Konstitucijoje deklaruojamas lygiateisiškumas, tai kodėl būti apipiltu purvu yra blogiau, negu apipiltu liaupsėmis, pagyrimais? Kodėl niekas neduoda į teismą dėl garbės ir orumo įžeidimo už liaupsinimą? Pavyzdžiui, jeigu pavadino durniu, tai jau gali būti traktuojama kaip įžeidimas, šmeižtas, o jeigu pavadino protingu, kodėl šito niekas nepriima kaip įžeidimo, šmeižto?